Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, October 10, 2005

Gath Joe Perantau



Sorry la..aku baru sempat bernapas ni. Banyak keje so review gath pun tertunda. Ok, ni Gath chatter tagbod Joe on 8th October 2005 kat Kelab Tasik Putrajaya.

First time jumpa bilal, macam dah lama kenal. Peramah dan byk cakap (cam aku). Asar kat surau Emkop. Pastu tunggu Kongsinama. Masa beli scented candle, mat belia kong sampai. Aku ngan bilal tumpang keta dia. Masa kat federal hiway bilal sempat kutuk sorang mamat bawak motor besar ni. Pastu lat berapa lama, jalan jem, ada eksiden kat depan, rupanya mamat ni eksiden kena langgar keta. Tapi dia still idup la, sempat marah² kat org yg langgar dia plak tu. Rasa bersalah plak sebab kutuk mamat tu tadi..hehehe! Kong bawak keta laju. Bilal sempat “brek” kat seat co-pilot..3x kali aku jadi “biru” kat blakang. Leh masuk F1 la beb.

Ingat nak singgah Alamanda beli kad raya Joe, tapi puteri cakap jgn gi sebab derang dah nak sampai. So sempat singgah kedai dobi (mana ntah), belikan kad raya BEEEESARRR utk Joe.

Yg gi masa tu
Puteri, Delinn, Norma, Coco, Bilal, aku, elf, x-men, kongsinama (tq tumpang keta), alangz dan arc. Yg tak dapat datang, Joe, MAWI (thee hee hee), mz_ct, rojak, auntyN dan ramai lagi (tengok..tak datang pun aku tulis nama..hehehe). First time jumpa cam dah kenal lama. Sama jer perangai kat luar ngan dalam tagbod. :p

Makanan bese jer. Makanan melayu, ada la terselit ikan smoke salmon (aku suka!) tengah² lauk melayu tu. Dapat satu jek. Itu pun berebut ngan sorang mamat tu. Dia amik 3, aku dapat 1. Pastu aku siap bagi hint “alaaaa….dah habissss”, sambil buat muka sedih. Mamat tak gentlemen tu pandang aku and senyum. Cess ingatkan nak sedekah 1 kat aku. Adooo. Tapi yg tak best, cepat jek habis makanan pastu punya la lembap nak refill. Aku dapat makan sikit jek (errr sikit ker?), sib baik la banyak berborak so banyak la gak angin yg masuk perut..kenyang..Alhamdulillah..hehehe.

Air minuman dia lagi la haru. Tampal besar² “TEA” tapi dalam nya kopi, tulis “COFFEE” tapi terang² ada uncang teh lipton kat dalam teko tu. Addeh..

Joe call masa gath. Sempat ckp ngan beberapa org jer sebab dia rush nak pi keje. Masa aku on phone ngan Joe, dia ada bagi direction berjela² pasal hadiah yg dia dah kirim kat pemenang poll. Aku tak sengaja terangguk² ngan muka serius cam burung kakak tua, kosentret la konon, dah la lag sore. Sekali kena gelak tak henggat sama derang daa..”Weii macam la Joe nampak ko hangguk² weih..hahaha!” Cessweges!

Ada satu pelakon Indon tu dok sebelah meja aku. Aku selalu nengok dia kat tv, berlakon drama Indon kat Astro. Yg paling aku ingat dia pernah berlakon ngan Ari Wibowo dan Lulu Tobing dalam satu citer bersiri ni. Dalam citer tu Ari jadi “Bintang” Lulu jadi “Puteri” (ahaksss puteri tuu, puteri camner ko leh tatau citer ni..huhu), pastu mamat indon ensem ni jahat dia amik reta pusaka Bintang. Aku mmg spesis cepat suka kat crook (lagi samseng lagi aku suka), hero payah sikit nak minat la. Especeli kalu hero tu skema tahap cipan. Malangnya dalam ramai² tu, aku sorang jek yg kenal dia, tu pun dah last menet baru Delinn kata dia baru teringat mmg mamat ni salu berlakon. Bilal plak buat² kenal sebab nak kenakan aku. Pastu Coco willing nak amikkan gambar aku ngan dia, dia siap prektis cakap “Makcik tu (hoh??) nak amik gambar ngan you..boleh tak?” hahaha kutuk tak henggat tu. Puteri buat² nak amik gambar aku, tapi mamat tu (kat blkg aku) sempat elak. So sepanjang gath, mata aku asik melilau pandang tingkat atas, tempat derang shooting..huhuhu!

Siap bergambar posing masa nulis kat kad. Rasa cam artis gitu. Tapi Joe tanak kasik address. Camner nak pos? dia pesan suh scan and publish kat blog. uwaaaaaaa! Kalu Joe tanak gak kasik address, nanti kad tu kitorang potong kecik2 bahagi sama rata..boleh joe?

Bila elf nak balik baru la yg lain sibuk tingat nak balik. Biasalah bila dah start jumpa ada jek mende nak borak. Ada gak sorang tu siap cakap “kita nak lepak mana lps nih?” hehe..balik laa weih..Tapi memang best giler..Giler pun tak best camni. Before balik, tetiap sorang dpt scented candle (bentuk rose) kongsi dr bilal dan aku. Bilal cakap "kalau nak panggil kitorang, bakar lilin tu pastu sebut nama aku ngan sempoii, nanti kitorang datang"..uikkk! macam jin daaa..huhuhu!

Gambor muka tokleh tunjuk sebab
Coco sedang buat peraduan teka-teka who's who ngan bebudak yg tak gi (termasuklah Joe)...hehehe! korang mmg best!

Jua..HEPI BESDAY to Puteri on 10th Oct 05..Moga panjang umur, Murah rejeki..muah! muah!

kredit: gambar cilok dr blog coco..
Review gath kat blog
Coco, Delinn dan Puteri.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home