Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, September 23, 2005

Dilemma HP number...

Apa perasaan ko kalau ko dapat tau member ko beria² tak nak simpan nombor hp ko dalam hp dia dengan alasan dia dah hapal. Memang la nombor aku tu senang nak hapal sebab ada banyak nombor double.Tapi dengan teknologi canggih memacam, ngan voice dial la.. speed dial la..still ada yg sanggup tekan punat button tu 9 kali tiapkali nak contact ko. Bukan ker dengan save dlm hp tu menyenangkan keje korang, alasan dah hapal tu tak logic la. Apa salah hapal dan save?. Aku rasa kecik ati. Aku ada beberapa member yang camtu. Antara alasan² mereka:-

1) “Alaa takper.. simpan dalam hp ke tak ker sama jer…”
(komen aku: dosa ker kalu save nombor aku dalam hp keramat ko tu?)

2) “Ko patut berbangga, sebab aku hapal nombor ko. Nombor opis ko pun aku hapal, 3 line plak tu. Ko pun tau kan, hp aku 2 bulan sekali musti ilang, takpun kena campak ngan awek, ngan nombor² dalam tu sekali ilang, tapi aku still dapat contact ko. Ko patut bangga tau”
(komen aku: hahahaha! Iyoolah tu…Memang pun, selang berapa bulan dia sure call aku, Tanya nombor kengkawan..tukar hp cam tukar kasut. ahakss!. Tapi last² dia save gak nombor aku dlm hp dia lps ugut tammo kawan dia lagi)

3) “Alahai..lupa la nak save..”
(komen aku: walllaaa…dah berzaman kawan, takkan lupa nak save. Logik la sikit)

4) “Tak bleh …nanti ada orang check”
(komen aku: itu macam kalu, jangan contact aku lagi. Jgn tambah masalah kalau ada org tak suka)

Ada sorang member aku satu lagi, lagi best. Memang tak wujud la nama iras² pompuan dalam hp dia. Semua dia tukar jadi nama lelaki. Azlin jadi Azlan. Mazlina jadi Mazlee. Gelak guling² kalu nengok nama² yg dia letak. Ikut suka bapak jiran dia jer..Tapi aku respek dia sebab dia ada alasan dia sendiri, takmo bertekak ngan org tersayang dia. However dia ada inisiatif nak simpan nombor kengkawan. Takpelahh..kitorang paham…You know who you are…hahaha!

So what say you?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home