Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, August 31, 2005

Hepi 48th Malaysiaaaa!

Gambar cilok dr Textamerica Lan

Merdekaaa!! <- biru tanda perpaduan
Merdekaaaaaaa!!
<- merah tanda semangat
Merdekaaaaaaaaaa!! <- kuning tanda diraja

Aku : “sambut merdeka kat mana malam ni?”
Budak tu : “kat umah..semayang”
Aku : “errrrk…hehehe ;p”
Budak tu : “… mesti tengah nengok Mawi kat klcc kan?, saya tengok jugak kat tv”


Uwaaaa! jangan la sebut nama Mawi skang ni. Rasa sayuuu jer. Time orang tengah syok² nengok Mawi kat KLCC aku tgh berhempas pulas siapkan keje opis sampai kul 11.40 pm. Hampeh tul la boss pompuan tu (makcik A, bukan hurup sebenar, hurup sebenar dia K), suh gak hantar benda ni malam ni jugak sebab besok cuti, lusa ngan tulat aku lak cuti, tungging terlentang pulak memang hari cuti (weekend). Lebih kurang kul 11.40 baru ler siap keje…hoyeeehhhhh!! SEMPOII MERDEKAAAAAA!

Balik dr opis ingatkan nak singgah memana nengok bunga api, tapi kansel sebab budak² dah tido, lama sangat nunggu aku kot.

Petang tadi kan, aku sempat la wish “Hepi Merdeka” kat setiap bebudak opis yg nak balik. Pastu ada sorang amoi cun J (huruf depan nama dia yg sebenar) ni kan datang kat tempat aku pastu dia tanya soklan ni…

Aku: Hi J, hepi merdeka!

J : Tq..Hepi merdeka to you too. hmm..you memang dah merdeka kan?

Aku: (kerutkan dahi, buat muka tak paham) what do you mean?.. semua org dah merdeka what

J : Yelah, you kerja sebab nak isi masa lapang..kalu you tak kerja pun your hubby can support you. You kerja utk extra income jer..so kira you dah merdeka dr segi financial laa (sekali dengar cam org ajak masuk direct selling)

Aku: (terkedu) sapa cakap? Hello… I bukan datin occay.. yg buka butik coz nak isi masa lapang. I ngan asben ada tanggungjawap masing²,pada family, our parents, our kids². Jgn pandang luaran aja, you single, mebbe you punya tanggungjawap kurang dr I

J : Oooo really arrr

Aku: of course la my deaaaar

J : *tersengih*

Kuss semangat kalau ada org yg kata aku camtu. Aku bukan kawen ngan Sultan Brunei la.. aku bukan kawen ngan menteri yg nak pencen. Asben aku orang biasa² jer. Keje makan gaji dan part time ngajar Taekwon-do. Ayah aku pernah cakap, orang makan gaji memang payah nak kaya. Buat bisnes baru leh kaya. Sekarang…keje, simpan duit, modal cukup bukak business. Business apa? Tu blakang kira.

So, bila agak²nya aku nak Merdeka dr segi financial yek.. Buat masa ni aku bersyukur dengan apa yg ada...

MERDEKAAAAAA!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home