Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Saturday, July 23, 2005

Biarkan kenangan itu berlalu...

Syahira & Syamil demam panas sejak semalam. Kesian, monyok jer dua beradik tu. Rumah tak seceria selalu. Dah hantar gi klinik dokter kata suhu tinggi. Tekak Syamil merah. Sepanjang aku kat klinik tu, ada 2 kes baby injured berdarah² masuk klinik. Sorang darah kat kepala, sorang lagi berdarah kat mana ntah aku pun tak pasan. Berjejer darah masa derang melintas depan aku. Aku nengok cam nak pensan. Phobia teramat.
Teringat masa Syamil kena 2 jahit kat kepala last year (exact date 16/4/04). Masa tu dia sedang bergurau dua beradik ala-ala Smackdown (ni la akibat rajin nengok wrestling ngan abah dia). Syahira dok kat atas satu tong putih “TOYOGO”, pastu dia rebahkan badan atas adik dia macam dalam Smackdown tu. Syamil jatuh terlentang dan kepala dia terhantuk kat lantai dan berdarah. Maid aku ada kat situ, ntah apa yg dibuatnya, berangan agaknya. Budak depan mata pun tak leh jaga. Meraung budak tu, mak aku plak hampir pensan nengok banyak darah. Pastu ayah aku cuba letak minyak gamat, darah makin manyak kuar. Trus bawak gi klinik.
Masa kejadian tu aku still kat opis. Mak aku dah start kecoh. Dia call aku, pastu cakap sekerat². Dia cakap sambil nangis “Na, balik sekarang…anak ko……..” pastu trus letak tlepon. Aku terkedu, saspen seehh. Trus call mak aku balik nak Tanya detail. Takde orang angkat. Call adik aku plak, dia cuma jawab “kak iena balik la sekarang, syamil tuu…”, pastu trus letak tlepon. Aiyoohh, napa sume cakap sekerat² ni? aku cukup phobia ngan ayat² macam tu. Ayat² macam tu mengimbau balik kenangan masa aku kehilangan anak first (Masa tu adik lelaki aku call kata baby tetiba pensan, bila balik baby dah takde). Dan kebetulan, masa tu pulak genap 5 tahun Syahmi pergi. Dah berapa kali call baru la adik aku kata kepala Syamil luka banyak darah kuar. Ayah aku dah bawak dia gi klinik. Aku call asben suh balik. Dia trus gi klinik. Aku dah start nangis kat opis. Masa tu tinggal aku ngan boss jer. Dalam kul 6 camtu. Boss aku tengok aku nangis tapi tak berani nak tegur. Dia pun serba-salah kot. Perasaan aku berkecamuk gila time tu. Dok piker, besar mana luka dia? Banyak mana darah kuar? Ada effect ker kalu kepala cedera? Kepala bergegar? Otak? Hati tak putus² berdoa agar anak aku selamat.
Aku call 3-4 orang kengkawan, ada yg tak angkat (mebbe tgh drive ker apa), ada yg engage. Masa tu aku down yg amat. Pastu aku call sorang close fren (walaupun dia dok jauh tapi kitorang mmg close). Aku citer sambil nangis². Dia tenangkan aku..nasihat satu² suruh aku buat tu..suruh aku buat ni utk tenangkan hati. Aku ikut. Ok jugak la tips dia tu. Pastu bang din call dr klinik, dia suh aku cakap ngan Syamil. Ya Allah..bersyukurnya aku semuanya ok. Syamil cuma cakap “mama..mama…” Mebbe dia nak cerita kepala dia berdarah tapi tak reti. Dan-dan tu jugak aku buat sujud syukur (kat lantai opis)…:p
Dokter cakap, luka dia tak besar tapi dalam, that’s why darah banyak kuar tapi dapat 2 jahit jer. Kalau takde jangkitan kuman, leh cepat sembuh. Kena jaga bebetul coz luka tu kat kepala. Malam tu kitorang tido kat umah mak aku. Aku takleh tido, asik perati anak aku yg lena tido sejak balik dari klinik. Mebbe ubat tu ngantuk sangat kot dan tanak bagi dia banyak gerak. Bila dia tersedar, tangan dia asik nak usik tempat luka tu jer. Berdenyut² kot. Aku bedung tangan dan badan dia macam baby tanak bagi tangan dia usik tempat luka. Rambut dia jadi keras coz diselaputi darah kering. Kena lap pelan² ngan tuala basah utk bersihkan kepala dia.
Aku bersyukur sangat semuanya selamat. Memang payah aku nak terima apa² dugaan yg berkaitan dengan anak². Even, aku cukup phobia bila ternampak gambar baby meninggal atau dalam keadaan menyayat hati dalam paper. Kalau ada gambar macam tu kat front page, aku sanggup tak beli paper tu atau aku akan shred page tu kat opis. Gambar² tu akan menghantui aku selama 2-3 hari. End up, aku akan bad mood, cepat menangis dan banyak termenung.

Aku sentiasa berdoa, agar Dia sentiasa melindungi anak² aku dari segala kejadian yg tak diingini. Anak² merupakan segalanya² bagi aku dan asben. Tension macamana pun tapi bila nengok muka comel dan telatah derang, trus ilang tension.

p/s1: Gud luck kpd sesapa yg sedang berusaha nak dapatkan first baby atau yg sedang plan nak tambah baby. Aku doakan yg terbaik utk korang. Berusahalah Sinchan!
p/s2: Aku tujukan lagu "Anak" nyanyian Felix kat konsert 9 nanti kpd semua anak² dimuka bumi ini (semua la kan..hehehe!)


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home