Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Saturday, July 16, 2005

Konsert ke-7 AF3

Sampai stadium kul 7.45pm. Call Ann dia kat Giant lagi. Bertuahnya budak, sempat lagi dia pi shopping time kritikal camni. Lepak kat luar stadium ngan kak aidid, wai em, kak iffa, abg shalim, ijin, badrul (pakai ketayap mawi, cayya la!). First time jumpa Elkapitan (coretan seorang rakyat jelata), kecik² jer orang nyer. Kak Aidid cakap tadi krew astro amik gambar dia tengah pegang sepanduk “Kifli cute”. Glamer yeww!.

Kul 8 baru la Ann sampai ngan housemate dia Oyien. Waaah cam tak caya jer dapat jumpa Ann yg dah berbelas tahun tak jumpa. Last jumpa dia masa gi beraya reramai tahun 1992, time first year kat U. Time tu dia sorang jer yg ada kereta. So sumbat la semua orang lebih kurang 7 orang kot dalam satu kereta. Padat cam sardin. Ann ni dulu jiran Rashid Sidek kat Banting. Dia la sumber terdekat kalau aku nak tau cerita pasal Rashid. Jgn gelak arr, dulu aku ni peminat fanatik Rashid Sidek si mata sepet. Semua cerita dia kat paper aku potong pastu simpan dalam album..hahaha! fanatik gila. Time Rashid kena gossip ngan Ella, aku plak yg makan hati..dusss! Kisah "jejak kasih" aku ngan Ann ni pun lawak gak. Kitorang terjumpa dalam mailing list affening@yahoogroup (ni Yahoogroup peminat² AF1 dari blog sultanmuzaffar). Sejak dari tu kitorang ada calling² tapi tak pernah jumpa.

Dapat seat AF6,7,8,9. Kak aidid tetiba tak jadi dok ngan aku, dia dok ngan wai em coz member wai em tak jadi datang. Apa² lerrr… :( Sessi pengenalan pelajar dibuat dengan cara kawad. Kreatip tul. Paling best masa derang kena buat style seksi. Tak larat nak nengok si Mawi mengayu (ker mengkayu) kan diri yg tak ayu² tu. Seat kali ni cam ok la, since depan aku kosong takde orang so clear sikit la tak yah nak tersenget² kepala nengok pentas. Pastu sebelah kanan aku kosong 2 seat. So aku pindah seat lagi satu. Tinggalkan satu seat kosong. Masa lagu ke-3 kot, satu couple yg empunya seat sebelah tu datang, since payah nak masuk ke bhgn tengah, derang dok kat tempat kosong kat sebelah kiri Oyien. So aku kasi isyarat kat that guy, "nak dok seat asal ker?" Aku memang willing nak bangun kasik tempat tu balik kat derang. Pastu that guy kata “it’s ok” , mebbe dia segan kot, kalu dia dok situ kiri kanan pompuan. Dia tersepit dok tengah². Tapi awek dia cam tak puas hati asik pusing² nengok nombor seat sambil membebel sampaikan si Oyien tak kosentret nak ngk orang nyanyi. Pastu time break, awek dia gi toilet. Aku tanya lagi, “nak tukar seat tak? Kalu nak tukar, tukar sekarang” pastu that guy jawap “takper..cuma you anjak lagi satu seat yg kosong tu.” Pastu semua anjak ke sebelah kanan. So sebelah kanan aku sorang budak pompuan. Bila awek dia duduk, sibuk lagi membebel kata ni bukan seat dia.. aisey, boipren dia dah kaltim dia still tak puas hati. Nak jer aku cakap, “hallo adek maness.. boipren u tak kisah pun dok situ, dia pun segan nak dok terselit tengah² orang pompuan, yg u tak abis bebel ni napa?”. Tapi cam biasa la semua tu aku cakap dalam hati jek. Bukan takut cuma malas nak bising² kat dewan, kalu bising² sikit sure orang kata “Tuuu..fanatik mawi la tu bising²”. So terpaksa la si Oyien tu dengor apa awek tu bebel sampai la dia reti diam.

Berbalik pada persembahan pelajar, masa turn Felix nyanyi, aku rasa cam nak tak bestnya. Muzik dah ubah jadi orkestra la plak. Memang la ada bunyik² harmoni masa part koir tu. Tapi Felix tak jerit abis time korus macam dia buat masa nyanyi lagu “Tiada lagi kidungmu” dulu tu, cam terkepit jerk. Mawi plak, punya la lawak bila nyanyi lagu “Oh Fatimah” sambil goyang² kepala ndan spek itam kat atas kepala. Sore dia mmg best la bawak lagu ni, tapi part nari dia mmg buruk kecuali time dia nari ngan penonton nama Fatimah (termasuk cikgu Fati). Kalau nengok diari, part ni dia belajar ngan Amylea. Thanks Amylea. Nampak semenggah la sikit. Aku tak puas hati ngan gurau Aznil pasal Fatimah jadi Fatty-mah tu, aku rasa cam melampau la. Sian budak pompuan cute tu. Aku pernah jumpa that girl masa gathering mawifc haritu. Dia orang kuat MawiFc. Walau apa keadaan pun jgn la buat lawak ngan fizikal orang. Melampau la. Masa part akhir lagu tu, Mawi nari sesorang siap pusing 360 darjah lagi, time ni aku gelak tak henggat. Kalu Adlin ada sure dia komen “Weird but something else” hahaha! Pastu diakhiri ngan tangan peluk tubuh macam ending lagu “Gadis Melayu”. Tukar style la sikit Mawi oii..macam takde style lain nak buat. Letak la jari telunjuk kat dagu ker…kat dahi ker. hohoho!

Elimination part, Ekin kuar..Yahoooooo! sure bang din ngan srox frust gila. Sempat lagi sms bang din ngan srox ucap takziah..hahaha! Mula² dulu aku suka gak ngan ekin tapi lama² nampak cam tak serius lak kat dalam akademi. Pastu bila isu Mawi tertampar dia dan dia suka ngumpat ngan Marsha yg buat undi dia jatuh merundum kot. All the best to Ekin dan moga tabah mengharungi dunia luar yg penuh cabaran. Sure pasni aku sesorang jek layan Diari, bang din sure dah tawar hati nak nengok. Takde lagi budak pakai suar yg ada tulisan kat punggung. yak yak yeaaa!

Akhir konsert, semua student yang tinggal lambai² tangan kat penonton dan ahli keluarga. So majoriti penonton kedepan dan tayang banner memasing kat student. Aku cam malas jer nak gerak so kitorang dok lepak kat seat memasing sambil perati derang dari jauh (aku ngan Oyien sure dok perati Mawi). Pastu Ann suh Oyien lambai tangan kat Mawi, Oyien buat² segan (kononnnn). Pastu aku terus bangun, angkat banner “MAWI” dan lambai² kat Mawi. Mawi balas. Adussss terkedu satu kalik. Si Ann ngan Oyien dah jerit² hepi (Ann plak yg lebih. Konon tak minat Mawi la tu). Mula² aku ingat dia lambai kat orang lain, nengok blakang, blakang aku lengang coz ramai dah kedepan. Pastu Oyien suh aku lambai lagi. Aku pun lambai sekali lagi sambil pesan kat Oyien suh amik gambar Mawi tengah senyum time tu. Sekali lagi Mawi balas sambil senyum² manis. Sekali lagi bebudak tu jerit (aku tersipu² jer tau hahaha!..leh caya ker?). Tanya Oyien, sempat tak amik gambar Mawi time tersenyum tu? TAK SEMPAT?? Addeh.. Oyien kata dia pun terkedu, camner nak amik gambar. Oyien kata sekali lagi..sekali lagi. So aku pun lambai sekali lagi ngan angkat banner lagi tinggi. Hahaha! Part ni akan ku kenang sampai bebila bila Mawi membalas lambaian dengan bersungguh² ngan lambaian 180 darjah (macam tarian menuju puncak)..ye ye oo jer sambil sengih sampai ke tinger. Apalah agaknya Mawi cakap dalam hati agaknya, ntah² dia cakap “pesal la bebudak 3 orang tu tak puas² lambai aku..kali ni kasik lambaian kaw-kaw sikit sure derang berenti lambai..” hohoho! Tapi aku tau Mawi tak camtu, dia spesis menghargai feminat..hehehe bias tak henggat! :p..Sekali lagi si kitorang menjerit tak henggat dan buat sekian kalinya aku tanya Oyien, sempat amik gambar tak? TAAAAAAAAKKKKK!!! Adduss nak kena budak ni. Hancuss harapan nak letak gambar tu kat blog ni..isk!isk! isk!

So balik dari konsert kali ni rasa cam terawang². Senyum tak sudah. Tak sangka sungguh..Fanatik nyer akuuuuu… hahaha! Before balik sempat makan kat restoren area umah aku sambil sambung citer pasal konsert dan Mawi. Sama cam kes “selagi lom tutup mata (tido..bukan mati tau), Mawi..mawi..mawi”

So malam ni ada 4 sebab napa aku leh hepi sampai minggu depan.. :))

1) Dapat jumpa kawan lama
2) Mawi lambai tangan kat aku
3) Mawi lambai tangan lagi
4) Mawi lambai tangan 180 darjah dan senyum sampai tinger (trus rasa cam nak pensan)



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home