Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, May 29, 2007

Beg baru, semangat baru, berat baru..;p


Selasa 22/5/05
Pagi itu sungguh nyaman dan best sekali..

Dah la keje tak banyak (takde sebenarnya), orang kat opis pun tak ramai sebab cuti, bos plak cuti seminggu..huhuhu..Pastu tghari makan best. Pastu ptg gi minum air best kat stabak, minum banana frappucino lagi tu. Rasa weng sampai malam. Biasanya amik stabak bila tgh manyak keje je, so bleh stayback sampai malam, tapi sebab dah takde keje, so kuasa hos power lejang kuda tu sia-sia je la sambil² dok chating, sambil² baca blog org..gossip..ahaks!

Petang tu plak, still rasa best sebab pakai beg gym yg baru, yayy!, beg spiderman (rega RM89). Tapi tak sangka sungguh hari yang best leh bertukar jadi hari yg tak best. Asalnya cigu la. Dia kata, lately dia perasan yg aku main belasah je makan, nampak dah tak jaga sgt. Depan dia jer sopan-santun makan setengah pinggan, blakang dia ntah² aku amik nasik tambah. Wah.. sentap gak mek dengar. Berapi telinga sampai nak terbakar tudung. Mek pun dgn berani-tak-bertempatnya pi bagi sajesen yg bakal menjurus mek arah kebinasaan - sajes timbang berat. Timbang-timbang..sekali….fuiyoooo betul la.. berat dah naik! berat dah naik! aiyoooo! abih la akuu..abih la aku.. Cik fai, berat kita dah naik! (trus sms cik fai ngadu..huhuhu!). So cigu dgn vangganya memperkuatkan lagi teori² dia, yg aku dah tak jaga makan. Walaupun aku menten pi gym 3x seminggu (burn 500 kcal sehari), tapi berat leh naik. Guano tu? kata cigu kpd sempoii. Aku still menegakkan benang yg amat basah (hahaha!), mengatakan bahawa aku jaga makan.. aku rasa lah…hehehe..Maka cigu pun mensajeskan satu regim diet baru yg bakal memusnahkan impian aku utk balik cepat tetiap hari.

“kalu awak rasa awak dah jaga makan kan..kan..kan..kan..(ni ayat perli la tu) hmm maknanya workout yg awak buat salu² tu masih tak cukup la tu..input lagi manyak dr output. so mulai hari ni awak kena tambah burn 700 kcal sehari, 4 kali seminggu, bulan depan timbang lagi saya nak ngk hasil”

Owh tohann.. mek terkesima jap. Punah la harapan nak poya² salu ngan geng mak datin kat KL sentral lps keje camni. Tapi aku perasan yg aku mmg rajin tea-break kat kopitiam emkop sejak 2 bulan kebelakangan ni. Makan roti bakar, ngan butter, kaya, french-toast, kopi susu atau makan bubur nasik atau laksa sarawak. Motif mek rajin ke situ ialah...tadaa! waiter yg bancuh air kat situ muka dia sejibik ebi la..wahaha! tu yg terextra rajin pi sana tiap hari tu. Sungguh tak sangka, sebab “ebi” tu lah aku jadi gumuk.. owhh! bestnya salahkan org len ;p

Maka dgn ini, mula la regim diet yg baru.. burn 700 kcal sehari, 4 kali seminggu. Balik dari gym aku rasa skru lutut aku dah longgar (byk wat stepper)…balik trus kaboom! Tak sempat online..tak sempat mimpi best! Cesss..

sempoii boleh!!! (bekground: ...................boleh gumuk kalau tak jaga makan..huhu)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home