Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, September 16, 2008

Baby dah besar ..yayy!

Sabtu lepas pi cek baby..baby sudah buat lawak daa..japgi aku citer napa.

Pergi petang sabtu. Takyah tunggu lama² terus jumpa dokter. Lain kali kena datang petang² la, takde org. Mula² timbang. Last month berat 80kg, sekarang tetiba turun 78kg. Turun 2kg. Dokter kata mebbe sebab puasa kot. Tapi takpe puasa selagi tak mudaratkan baby dan mama baby. Cek blood pressure. Okieee dokie!

Pastu dia cek heart beat baby. Semua ok. Dia ukur perut plak. Saiz perut should be the same ngan umur baby. Kalau 30 minggu, lebih kurang 30 cm gitu. Masa ukur, dokter kerut² muka.. lama dia dok ngadap dan belek² peyut bulat tu. Aku tunggu gak, bila nak scan. Org tak sabar nak ngk baby girl ke boy. Pastu dia kata dah. "err tak scan ke dokter? nak ngk girl ke boy..". Dokter jawap.."next month kita tengok dia betukl²".. Huk alaaa...abistu yg ni kira ngk dia je tipu² ke? tak paham tul aku. Last month kata this month scan. Dah 2x tunda ni. Sangat la saspen.. Tunggu result pikse kalkulus pun tak sesaspen nih..hikss!

Pastu pi kat meja dokter. Dokter cakap..

Dokter: "saiz baby awak tetiba besar balik.. sama macam mula² kalau ikut period awak. dah 30 minggu. kalau ikut seken kiraan dulu, patut 26 minggu"
Aku: "abis tu..ok ke idak dokter?" (aku dah biol dah)
Dokter: "tu lah saya konpius nih.. tak pernah lagi kes gini. Kita dok ukur dia tetiap bulan mmg kecik. Kali ni je tetiba besar.... macam catch up balik umur yg asal mula² dulu.."

Masa dia sebut perkataan catch up tu aku tergelak dah. Aku dok bayangkan baby aku berusaha bersungguh-sungguh nak besar cepat "yah! yah! yah! makan byk² biar cepat besar" (ni aku imejin baby aku cakap la nih). Sebab tu berat aku turun 2kg, tapi saiz dia makin besar..

Aku pernah cakap dulukan, aku sepatutnya dah 6 bulan masa nak pi bandung haritu. Tapi tetiba dokter kata saiz baby kecik 4 minggu so gostan balik umur sebulan, jadi 5 bulan. Now, dia catch up balik jadi umur asal 7 bulan. Maknanya due date aku bukan bulan 12, tapi tgh bulan 11...vavavavava! Wallahuaklam. Dokter kata next month scan detail².

Pastu kena injet kancing gigi. Masa injet tak sakit, bila balik, tempat injet tu jadi bintat besar sebesar tapak tangan. Panas dan merah. Aku silap sebab tak tuam lps injet. Dah 3 hari camtu gak. Lenguh sepesen je tangan kiri. Nak cebok pun payah... opppss huhuhu..
Lagi satu, yg cek kencing manis tu tetap ada, tapi lps raya...yayyy! So takyah la ponteng² puasa. Kasik makan puas² pastu ngadap dokter...huhuhu..

******************************

update pasal keje..
Miss K dah resign. Last day dia semalam. Walaupun selalu aku bengang kat dia tapi its over. Ntah la..apa aku cakap selama ni cam sumpah je.. Yg mana suka buat hal atau buat aku marah, semua blah satu persatu. Owh ya makcik A tak lama lagi tak jadi boss aku dah. Dia masuk department baru. Aku bakal dpt boss baru end of this month. Indian guy. Tatau la cemana, derang kata ensem.. opss maksud aku berwibawa...wakakakaka! (kaverline kot² cik asben baca ;p)

Keje aku still banyak. Aku berjaya mengcleankan 263 data dalam masa yg ditetapkan. So sekarang nak kena load data satu² dalam sistem. So before cuti raya, database should be ready dah, tunggu nak upload masuk staging server je. Nowday, walaupun keje manyak, tapi buat keje ngan ati senang. First sebab tgh peknen. Bila peknen aku rasa cam nyaman sikit dan jadi penyabar sket. Ada masalah settle satu². Tak cepat melatah.. aku baca kat buku ada hormon "hepi" yg terhasil time kita peknen. Ye la kot.. Tapi takde plak hormon kaya ek? kalau ada, sanggup je aku nandung tetiap tahun...hihihi..

ok u ols... selamat menegejar lailatul qadar.. ada lagi 15 hari nak abis ramadhan. Kejar la peluang yg ada nih.. anggap ni Ramadhan terakhir buat kita.

This sabtu insyaallah buka pose ngan geng artakus kat Kagumas Bangi. Next week plak, ada opis buka puasa ngan client² kat Meridien... Harus la bawak banyak sikit resume nak pas² kat client...wahahahah! Bukan utk sekarang..tapi tawon² depan.. cam bosan je org² yg aku tak suka dah takde... macam takde cabaran gitu..wakakakak! apa nyer orang daa...

Till then.. daaaa... *lambai ROTU sambil hentak² kaki*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home