Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, August 26, 2008

I'm not fat laaaa...

Aku jarang pakai baju peknen time nandung2 gini. Selalu aku pakai baju kurung saiz XL or XXL ntuk pi opis. Korang sure tak caya kalau aku kata aku cuma ada selai baju gaun peknen utk umur 5-6 bulan nyer saiz. Yg ada pattern bulat2 tu la. Dah 10 tawon baju tu..huhuhu..yer ler..peknen bukan selalu..Baju peknen yg lain sume utk 7 bulan ke atas. Kalau pakai skarang, bahagian depan baju leh jadi mop lantai..sure bersih emkop aku sapu.

So pagi tadi aku pakai gaun peknen bulat2 tu. Nampak la cam org peknen kan. Sebab kalau aku pakai baju kurung, jarang orang nak bagi aku seat dalam bas atau lrt. Paling tak, indon atau bangla2 tu atau org melayu kita sendiri la, dia akan pandang aku-atas-bawa-atas-bawah pastu buat2 tido cam adlin ramli dalam iklan budibahasa kat tv tu. Derang sure konpius. Dia ni gumuk ke peknen? huhuhu..

Owh..berbalik pada citer asal...hihihi...asik melalut jek. Pagi tadi cik asben hantar aku ngan khai ke stesen lrt kelana jaya. Ok la tu..dr naik bas yg sesak2. Kalau naik lrt, aku malas nak duduk sebab time kuar nanti lagi seksa nak sesak2 perut ngan perut org lain. So aku akan dok ngam2 tepi pintu.

Maka lrt pun sampai. Org
rebut2 nak seat, aku rebut2 nak dok tepi pintu. Sebelah aku ada pompuan muda pakai baju biru. Dia nampak aku pastu dia tergesa2 masuk dalam. Pastu tetiba aku dengar sore pompuan muda lantang cakap "encik..itu ada orang peknen..kasi dia tempat duduk la..". huh! aku otometik pandang ke arah sore itu. Time tu aku ngk semua orang tgh tengok kat aku sebab pompuan muda baju biru tadi tengah tunjuk aku kat sorang lelaki cina muda yg sedang duduk. Aku terlopong sat. Trus jawap "errr takper dik... akak dah nak kuar dah nih". (walaupun kak aidid ngan vad salu pesan, kalu nak kuar diam2 huhuu) Wahahaha..propah la kan...org dah bagi duduk, tapi sebuk nak kuar walaupun ada lagi 4 stesen nak lalu. Sebenarnya aku segan, semua tgh pandang aku. Kalau budak cina tu senyap2 bangun dan kasi aku duduk, mebbe aku duduk kot...huhuhu...

So aku nak express time kacih aku kat budak pompuan tudung biru yang turun kat Taman Paramount tadi. Bangga aku ada lagi org perihatin cam dia. Kalau dalam bas tu jgn harap la nak dapat seat, either sebab aku mmg tak nampak cam-pompuan-peknen-tapi-cam-org-gumuk atau sebab bangsa lain (majoriti warga bas) tak pernah belajar subjek tatarakyat yg ngajar adab budaya negara kita. Tapi its ok la sebab aku dah jarang naik bas, tak la sakit jiwa sgt. Lagipun cik asben dah rajin antar aku pegi balik keje.. Itu pun lps aku citer teori makincik kat dia, gabra gak dia. Makincik cakap tak elok org peknen naik bas, kalau dalam bas sesak2 tu..org peknen cuma dapat 50% oksigen dan baby cuma dpt 25% oksigen dr mama dia. So tak baik utk kesihatan...heheheheh..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home