Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, August 06, 2008

Acara mengukur jalan di Bandung - Day 1

Gue udah pulang..gue udah pulang..!!

Alhamdulillah..segalanya selamat. Selamat sampe ke Maleysia dan selamat duit poket gue dr kena tax lebihan bagasi yg terlebih 6 kilo itu. Perginya dengan bagasi 7 kilo, baliknya tiba2 udah menjadi 21kg. Gampang! Gi mana sih. Nasib gue amat baik sekalik kerna di kurniakan rakan seperebanan yg nggak mempunyai nepesu shopping seperti gue. Harus la gue memesan satu kontena di lawatan gue yg akan datang… Makanya 15kg bagasi itu dinamakan atas nama gue, 2 kg lagi didaftarkan atas nama Limah Martopo dan selebihnya 4kg diangkut menjadi bagasi tangan saja. Syukurr segalanya seleseiii..

Ntah mengapa tiba2 apabila berada di sana, gue melihat semua benda menjadi amat cantik2 dan sesuai banget utk dijadikan koleksi atau cenderahati utk sedara mare, jiran2, tok penghulu dan rakan2. Mungkin sebab pembawakan budak kayaknya gue begitu ya...huhuhu..ya..ya...ya.. (sendrey soal, sendrey jawap)


Day 1 (sabtu 2 Augustus dua ribu delapan)

Sesampe di Airport Bandung jam duo belas. Terus ke Hotel Royal Dago 2 (ada 2 - Hotel Royal Dago 1&2). Jumpa cik asben gue di sana. Dia udah lama sampe di bandung (rabu) bersama jiran² namun stranded sehari di Jakarta (flight delay), maka nya cik asben gue terpaksa mengadventure kan diri bertravelan sorang2 di Jakarta dan Bandung. Kasihan yaa..…hikss!

Owh ya.. lawatan berpoya2 ke Bandung kali ini ditaja oleh poket sendrey2 dan dianggotai oleh Limah Martopo, Arc Mbak Suparti, Angah Ratna Sari, Anne Ningsih Putri Klebang II, Yam Masnguti, Normah, Nora, Makcik dan gue sendrey iaitu Poii Gundur Soekarnowijaja. (cett..sapa bagi nama gue nih..blasah kang)

Makan tgh hari di Kedai Makan Padang, namanya Pondok Kapau (revised lps baca blog angah Ratnasari) . Baru duduk aja udah dihidang segala jenis tok nenek lauk pauk. Syorga seh..hikss! dicoba juga teh botol yg mereka bilang kerap banget muncul di tibi petang² dalam sinetron indon tu. Nggak sukar utk mengira bill kami, dalam berbelas2 lauk itu cuma 3 piring aje yg nggak terusik. Semua kebulur..Bagus...sebis gedebass banget!

Dengan hati yg berat banget, terpaksa melepaskan cik asben gue pulang ke pangkal jalan di depan Hotel. Mujur bilik nggak ready lagi, kalau udah ready......... pasti gue udah ribut² check in.. (haa korang ingat apa?) *Ala kalau check in time tu pun dah tak sempat… cik asben pun dah nak balik dah..err apa ketan ngan cik asben lak nih* …hihihi…Aiyo, rasa whindu banget sama cik asben gue, udah la jumpa sekejap, kemdian nggak jumpa lagi 4 hari. Whinduuuuuuuu..whindu sewhindu whinduu nyaaaaaaaaa… (videoklip blakang semak tepi landasan ketapi)

Check in. Sebilik sama itu god mother (cik Limah Martopo) sama Arc Mbak Suparti. Rehat bentar kemdian terus ke Rumah Mode, naik angkutan. Angkutan itu sepertinya mcm tuk2 di Thailand. mau di katakan van, nggak..tapi bentuknya ya macam van, cuma seat dlmnya macam dlm lrt. Ehh bukan...bkn hi tech macam lrt, maksud gue cuma seat ia duduk ngadap2 gitu. Sekali 9 org geng reban masuk, udah penuh.. macam sardin tuna bersama mayonnis.

Kalau naik angkutan kena hati2 ya, ditakuti di tekanin harganya. Pak Jaga hotel bilang, kalau naik angkutan satu orang RP25 ribu aja. Kalau naik ramei2 chartered bisa RP25,000. Sesampe di Rumah Mode, pak drebar bertanya samada mau dijemput ketika pulang, kalau mau dijemput boleh ambil nombornya. Maka Arc Mbak Suparti dengan bersungguh2, dengan hape (HP) ditangan.. menjawap “Ok pak.. apa nombornya 01???” dengan harapan mau mengesave nombor hape pak drebar tersebut.. Justeru dijawap oleh pak drebar “owh..ambil nombor angkutannya aja ya” (plat kete)… Hmm… justeru Arc Mbak Suparti dgn muka terpinga2 mencatitkan nombor plet angkutan tersebut…huhuhu.. Setelah itu semua org belasah ketawaa… har..har..har..har! Kasihan sama mbak..

Sebelum soping di Rumah Mode, kami membuat foreplay..oppss..membuat warming up di kedai Java Bean sebelahnya Rumah Mode. Waitres disitu..aduuh manis2 sekalik.. minuman disitu pun..waduhh pak..manis juga sama seperti waitres tadi. Setelah tenaga di pulsa (owh ya..kalau top up di indon di sebut pulsa ya) dengan kafein, kami setat menyoping-bagai-tiada-esok-bagimu. Gua cuma ..diulang…CUMAAAA membeli 5 helai pakaian syamil dan syira. Disitu aja udah abis Rp 294,500 (lebih kurang RM120). Lumayan siihh...

Setelah soping, separuh meneruskan acara soping di Donatello, dan sebahagiannya mau pulang ke Hotel aja. Tunggu pakcik angkutan tadi.. tunggu punya tunggu..nggak sampe2.. Kami terus marah dan terus makan malam di Restoren Sangkuriang (udah direvised..trima kasih atas komentar) yg berdekatan. Makanan disitu makanan Sunda. Lauknya, ikan mengeliat goreng, sambal2-lan (senggol2lan..cubit2an aku menyanyi kau petik gitarrrr) dan ulaman, tempe-tempelan dan bermacam2 lagi (nggak ingat dong, laper banget). Segala kemarahan disebabkan menunggu pak drebar angkutan tadi hilang begitu saja apabila perut kenyang. Syukur yaaa...

Pulang ke hotel. Membuat lawatan sambil belajar ke bilik² yg lain. Kemdian, bersantai sambil melihat rancangan iklan di tibi dan gelak-tak hengat apabila melihat iklan yg lawak-lawak seperti iklan rexona-ketiak-ada-gambar-kambing-mengembek, boogie di bagi² dan syampu anti-ketombe.

Malam.. Tido.. Semput.. Kaki lenguh.. Hati whindu..uwaaaaa!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home