Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, August 15, 2006

Selamat pengantin baru ..Bilal@Limah CNN@Biziah

Ini Sabtu lepas punya cerita.

Pagi tu konon plan asal nak pi opis siapkan keje, then petang plak konon nak pi masuk klas RPM ngan Body Combat. Then tgh congak² nak pi cemana, tetiba Bdin tak jadi gi kelas Taekwon-Do kat UPSI, Tg Malim. So berlengkar la sume depan tv. Tghari pi makan luar…

On the way balik dalam kul 1.30pm, dapat sms dr kong “ko dah sampai umah bilal lom?”. Hoh? bilal? Napa ngan bilal? Rasa tak sedap ati terus call kong, kong cakap “hari ni kan bilal kawennnnn”.."Laaaa ye ker..huk alaaa cemana aku leh lupa, ingat dia kawen 19 ker 20 august ker. Adehhh..abih la aku”. Dah ler aku dah lama tak join tag kat blog Joe. Since di kalangan Joe tagger, bilal antara yg aku rapat so aku memang takde reason la untuk ponteng wedding dia. Mau sampai mati kena kutuk tu. Dan² tu jugak plan bertukar macam Superman. Aku balik tukar baju kurung cepat², tudung pun tak sempat tanggal sib baik match ngan baju..ahakss!, then bdin hantar sampai komuter Batu Tiga. Dia tak dapat join sekali sebab kul 3 kang dia kena ngajar kat Sek Teknik Kuala Selangor. Budak² dia bawak.

Amik komuter sampai KL Sentral. Dah la komuter lembap macam tak makan.seminggu. Sampai KL Sentral kul dah 2.15pm, trus amik LRT gi Jelatek. Sampai Jelatek dah kul 2.30. Then aku pesan kat kong “korang² jgn balik dulu selagi aku lom sampai aarr” ahakss! Hitlernya aku.

Amik cab. Sempat sms kong mintak address pengantin. Dia kata kemah warna putih. Ni la dia last minit nyer keje. Kalau tau nak pi, awal² aku dah print email invitation hari tu. Driver pun satu. Ada ke jarak sekangkang kera dr stesen tu dia boleh kata dia tatau. Cakap awal² tatau kan senang. Ni dah bawak jauh baru kata tatau Jalan AU 1a/2a tu kat mana. Dia pi bawak sampai ke Jalan Enggang yg ada AU² jugak. Then aku cakap “kat address ni takde sebut enggang-enggang la encik” (pipit sama enggang tak leh jalan seiring yer adik-adik). Then dia jawap “saya memang tak reti jalan kat sini, jgn kata saya tipu plak yer nak kasik meter ni naik”. Aik orang tak cakap pun, dia plak terasa..hehehe..walaupun aku mmg rasa gitu pon. Takkan la bawak teksi situ tapi tatau area situ kan. Then lalu la dekat 5 buah rumah pengantin rasanya. Then brader tu cakap “haa nengok, ada tak sesapa yg awak kenal situ?”.."Lerrrrr.. encik, pengantin dia pun saya tak kenal encik” kebetulan lak pengantin² ada kat luar…hampeh tul..huhuhu..

Then call kong (duhh! patut aku call kong awal² tanya). Dia kasik direction dalam 1 ayat tak sampai 10 perkataan.

“dr stesen trannasional masuk kiri, then masuk kiri lagi”

tu jer. Maka aku pun sampai kat simpang AU 1A/2A ngan konpiden nyer aku nak turun lps nampak kemah putih. Driver tu cakap “btol ker yg tu buatnya silap cemana adik nak balik” (yayyy! dia panggil aku adik) aku konpiden je jawap “btol la tu, tu kemah putih” heheheh. Pusing² punya pasal, kena gak charge RM6.

Waahh ramainya Joe tagger kat situ..Ada Coco (baru tambah ni, sori lupa letak aritu sebab ko comel sgt ;p) alangz, x-men, kong, rojak (ngan family), puteri, delinn, angah, royce,lis, arc (solo molo jer datang), anne yg cun (dr Singapore tu). Bilal anggun berbaju ijo muda. Terharu dapat ngk dia yg vogue ittew. Jenuh kena kutuk ngan bebudak sebab leh terlupa wedding bilal. Tapi at least aku datang ok, walaupun tak sempat beramas mesra ngan u ollss.. especially rojak, royce, lis yg aku tak penah jumpa before. Ooo ni la rojak ehh…hehhehe

Bebudak dah start nak beransur dah. Sebab derang dah lepak dr kul 1 rasanya. Sebelum kena panggil basuh, pinggan baik balik dulu. So tinggal la aku, arc, angah ngan anne. Plan tanak makan sebab tengahari tadi jer dah makan 250 kalori!, tapi since aku dah penat berkejar-kejaran dari tadi apasalahnya kalau tambah lagi 100 dua kalori kan..huhuhu (abis aku kalau cikgu feizan tau ;p).

Then anne beransur balik. Tinggal aku, angah ngan arc. Becoknya Angah sampaikan anak bilal panggil dia makcik. Bilal yg jadi pengantin tu pun kecoh gak, cemana dalam tag cenggitu la time kawen

Tetengah lepak ada plak yg potong stim..

“makcik kitorang lipat meja buleh?” wakakaka! Bertuahnya budak…
“Haaa lipat lah..lipat…” kata angah

5 minit pastu

“makcik, kitorang amik kusi boleh?”

Hohoho..ni kalau tak reti bahasa mmg tatau nak cakap la kan. Terpaksa la kitorang bertiga kat situ beransur. Pengantin pun dah tukar pakai t-shirt dah start menyapu, tetamu plak tak reti nak balik. So, kul 4 baru la balik. Arc hantar sampai lrt stesen. Memang sah saaaangat dekat. Jahatnya drebar teksi tadi uwaaaa!


Dear Bilal,

Selamat Pengantin Baru. Semoga kebahagiaan menjadi milikmu kekal ke akhir hayat.

Jadilah isteri yg baik ..
Dan bersabor je la dgn segala dugaan dalam alam perkahwinan.
Rerajin masak ek..ahakss! jgn tau buat sup dalam kain jer (sup bunjut okkkkk!)

Cayang ko..muah! muah!!!

-sempoii-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home