Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, September 29, 2006

Kisah "seekor" komuter..

Ingat nak sambung citer Hatyai hari ke-2 and ke-3 tapi cam malas ler pulak. So aku citer dulu pasal sakit jiwa semalam sebab naik komuter le yer.

Semalam, pepagi komuter buat hal LAGI. Before tu meh aku cerita kronologi cemana aku leh terjebak naik² komuter ni. Dulu, tetiap pagi asben aku hantar sampai stesen LRT Kelana Jaya then aku amik LRT sampai Taman Jaya, trus jalan kaki pi opis. Then sejak gi gym ni, dia salu hantar aku sampai stesen komuter Bt 3 (sebab on the way ke opis dia) dgn alasan "berjalan, berlari² anak kejar train dan berdiri dalam komuter adalah satu eksesais yg amat baik". Mana punya mazhab la dia guna ni.

So aku kena amik train dr Bt 3 ke KL Sentral then kat KL Sentral kena amik LRT pi balik gostan ke Taman Jaya. Punya la leceh, sabo jer la. Berbalik pd citer semalam, macam biasa aku tunggu train kul 7.20 and 7.25 am train pun sampai, consider awal la tu. Boleh la sampai opis kul 8.20 gitu. Masa train sampai, aku dah ready beratur kat tempat biasa sebab kat situ ngam² depan pintu train. Sekali pintu tak terbukak, so kitorang pun lari² anak (lari² mak budak) ke pintu sebelah..cessss tak bukak jugak. Pintu rosak jugak. Lari lagi pi gerabak yg hujung. Sib baik pintu terbuka. Aku nyelit² tetengah orgramai (ke sardin?). Lega. So cam biasa layan lagu dr hp sorang². Kuar lagu jiwang, layan jiwang, kuar lagu rock ..hangguk² kepala sesorang..huhuhu

Lebih 5 minit berdiri aku rasa sumthing wrong la ngan ekon. Aku ngk muka sesorang peluh menitik². Awek cun yg baju biru tu pun sikit² lap muka ngan tisu selang 30 saat. Naik rimas aku. Rupanya mmg ekon rosak. Orang ramai dah start membebel, panasssss! Then setiap stesen, train berenti lebih dr masa sepatutnya. Ni sampai petang pun aku tak sampai opis nampak gayanyer nih. Then little did I know that pintu yg aku masuk tadi, pun rosak. Tadi ok jer. So terkejar² la org dari luar pi lari ke pintu yg tak rosak.. So sapa yg nak kuar dr gerabak aku tu, kena lalu gerabak lagi satu utk kuar. Imejin la dah la org ramai, nak kena lepas satu gerabak lak tu baru leh kuar. Kalau tertinggal cemana? Hampeh.

Dah setengah jam, baru sampai Kg Dato’ Haron. Perghhh! then ada announcement train rosak, semua dikehendaki kuar dan tunggu train seterusnya? Hahhhhh? Haiiyooooh…Bayangkan passenger satu train yg sardin tu combine lagi ngan passenger yg mmg nunggu nak train kat stesen Dato’ Haron tu. Punya la ramai umatt..ya ampuuunn!

Dari jauh aku nampak abg Juki (kazen asben aku), dia pergi amik train menghala ke stesen sebelumnya, so nanti takdelah dia kena rebut² ngan ramai orang nak masuk train. Bijak! Bijak! Tapi aku malas nak naik fly over tu, so tunggu jer la train lain. Bila train datang, sardin² tadi semua masuk balik dalam tin. Padaaat yg amat. Sampaikan aku rasa nak patah la tulang kena himpit. Orang lelaki part ni yg paling suka kan? Himpit² org . tak caya tanyala asben aku ngan tuan-alang.. Sib baik la blakang aku pompuan. Dia himpit cemana pun..hmmm not bad.. ada absorber hahahaha! Opppss puasa *sigh*

Then kat stesen mana ntah, lagi ramai yg masuk. Masa tetengah berasak tu earphone aku tercabut dr handphone. So terkial² aku seluk handphone dalam hand bag sambil mulut aku membebel “jangan la tolak weih..sabarr la weihh..sume org nak cepat laaa…”. So, ada 2-3 usha aku sebab ngk aku membebel tak berenti². Then bila tangan aku capai jer handphone, cecepat aku kuarkan tinggi² (sebab org padatkan). Tapi..ya raaabbi malu nyer aku. Aku bukan takat kuarkan hp je tapi kuar skali ngan cokelat choki. Ni mana datang niiiiii..aiyoooh..mana nak letak muka nih. Ni sure keje syamil. Dulu pernah gak kat opis, aku bukak² handbag, ada keta mainan ngan mainan kecik² dalam tu. Orang yg usha² dr tadi tu dah start gelak² sambil buat² pandang luar. Ceikkk! Laju jer aku simpan balik cokelat tu dalam henbeg. Siap la malam kang aku buat post mortem sapa punya keje..huhuhu

Sampai KL Sentral dah kul 8.40. Abis laa..lambat lagi sampai opis. Sib baik opis aku mmg takde punch card. Kalau tak memanjang je merah. Ingat dah setel la semua masaalh. Tak jugak. Masa amik LRT, aku beratur paling depan. Belakang aku panjang menjela org. Bila train sampai jek, ada sorang “ahkak” baju merah ni, terus pi depan aku and masuk train. Kuang asem btol. Orang cam nak rak beratur, dia potong Q. Aku sempat sound dia “beradab la sikit, org lain beratur, awak pun kena la beratur” (macam la aku pun beradab sgt..hikkss!) Dia trus menonong susup cecelah orang ramai pastu dia siap jelling aku tu. Sib baik aku tak sempat tunjuk penumbuk. Marah tadi lom ilang ni nak tambah lagi darah tinggi aku hah..kurus pose aku hari tu.

Maka akhirnya sampai gak kat opis dalam kul 9 am gitu. Aku sms asben marah² kata aku tanak naik komuter lagi. Komuter lembap, budusss, senang rosak sana sini, bila hujan landasan banjir. Dia reply macam tunjuk simpati la jugak..ker sebab dia malas nak layan aku marah².

Tapi pagi ni dia hantar aku dgn senang hati ke stesen komuter jugak. Kali ni dgn alasan dah lambat, aku bangun lambat. Pulak!..tak makan saman punya worang. Huhuhuhu!

Oppsss..jgn suh aku bawak keta ok..hahahaha!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home