Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, January 17, 2007

Amejing Res Indon - Day 1 d'Bandung

Yaa Alhamdulillah semua peserta Amejing Res selamat pulang ke pangkal jalan umah memasing malam senin kemarin kul 12 malam. Tahun ini, kami jiran sepakat membawa berkat menamakan misi awal tahun ini sebagai Amejing Res - 1st Edition (ek Kak aidid?), sebab denga kobarnya akan ada seken edisennya di bulan Augustus nanti. Ibarat yg kitorang pi hari tu cam meriki je la..wahahahah!

Ntah apa la malangnyer, dalam 5 orang yg pi tu, 4 orang kena ceret beret, disaspek sebab tak ngam ngan makanan sana. Sorang je peyut keta kebal, tapi berita terkininya sampai je mesia, dok sini sehari dia plak yg kena cirit birit…errr sebab tak biasa makanan mesia ker mbak? Wakakaka! (jahatnya aku, org sakit pi gelakkan) aku pun tatau nak gelak ke nak gelak meraung ker bila dia bagitau tadi… peacee!!!..

Ok..ok..strett tu the ampang point …;p

Jumaat (Day 1)

Malam jumaat tu (malam jumaat??) waiem, adik waiem (iena taman dahlia) sama kak aidid titon umah aku sebab pepagi besoknya nak kena bangun awal dalam kul 4 gitu. Flight kul 7. Org kampung tak join titon sini sbb ada misi yg blom selesai…muahaha! Sampai umah, kemas² umah, packing barang, basuh & lipat baju..tup! tup! dah kul 4. Lhooooo..baru sedar aku nggak sempat tidor lhoo..

Dalam kul 5 berangkat ke LCCT. Sampai epot, urus paspot, jin bagasi and tukar duit. Exchange rate dalam RM392 = Rp 1 juta. So..who wants to be a millionaire? Apa lagik, pi la Indon..huhuhu.. Tukar 2 juta jek, konon² tak nak soping sangat la..ahaks!. 1 juta kasik kat bendahari-kak aidid sebab nak uruskan tempat tinggal ngan makan kat sana nanti. 1 juta buat duit blanja..waahh cam tak caya kan? Memang...sebab aku pun tak caya aku leh tukar banyak tu jer ;p

Leka belek barang jajan kat kedai sampai kena announce panggil nama sesorang suh masuk flight..huhuhu. Malu siot!. Dalam flight semua kaboommm! Lps 2 jam, sampai kat Airport Sukarno Hatta dalam kul 8pm (waktu indon). Sesampai jek, dapat sms dr bdk opis, “kak.. nak bekfes tak?” huhu! “Yaa ampuun…tak dapek la dik..ahkak kat indon ni ha…huhuhu..” . terukkan aku. Budak opis pun tatau aku pi sana. Mmg kali ni aku tak bagitau org sgt aku nak pi sebab tanak susahkan hati derang bila tau aku pi jalan seberang (read: tanak org order barang sebenarnya ;p).. adik beradik aku yg rapat tu pun aku tak kasi tau ;p. Aku bagitau mak jek, tu pun sebab mak yg jaga anak aku nanti.

Lupa nak cakap, sini sms ngan call mahal banget. Aku pakai Selkom (bkn nama sebenerr) prepaid seba lom amik² lagi simkad lama kat Meksis (pun bkn nama sebener). Satu sms lebh kurang RM2 kot. Pastu takleh topap kat sana lak tu. Kena mintak tulung seketeri (u know who u are…muaahhh! sayang sama lho ;p) sms cik asben aku kat mesia suh topap. Mintak topap RM50 tapi salu dia masuk RM30 jek. Kedekut nyaa.. Pastu kalau org mesia call, seminit jek RM10. Mencekik kedarah btol..

Jumpa Wening, tourist guide sepanjang dok kat sini. Dia ni kawan org kampung, peramah banget. Makan kat A&W. Kat sini orang tak panggil “A and dabeliu” tapi derang pangge “AWE” (eh cekk awe dondeeee). Tgh makan ada 2 boys baya syamil gitu (5-6 tahun kot), kilatkan kasut customer AWE tu. Trus bergenang air mata, tingat anak kat umah.. uwaaaaaaaaa! Ni yg tak tahan ni ngk bebenda gitu. Sedih..gue.. (sreeettt.. pinjam ujung lengan ko kejap waiem..)

Naik bas berangkat ke Bandung. 2 jam punggung kematu baru sampai kat Bandung. Kat Bandung ni banyak factory outlet jual barang kulit, pakaian, kasut dan segala tok nenek barang soping mmg banyak kedapatan di sini yach!. Lepak dulu kat Bandung SuperMall. Pi kedai kaset, usha² dulu ngk kot² ada cd yg org order. Cd Debu tarak, orang tu siap sajes beli cd nasyid lain..huhuhu…(harus aku suh kak Mas belanja aku makan kat Victoria stesen ni sebgai gantirugi tekanan jiwa sepanjang carikkan cd Debu dia). Pastu usha cd Franky & Jane plak. Perghhh! sib baik jumpa kalau tak, tak balik mesia la aku. Finaly, beli cd Sofaz, Gigi, Ungu ngan Franky & Jane. Murah² la cd dia. Satu cd dalam Rp30,000-Rp50,000 gitu. Belas-belas hengget gitu. So total Rp 145,000. Murah la tu, 4 cd tak sampai RM60, mana nak dapat dek non. Cd ori ok..Oriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…bang..

Pastu ketemu plak sama ibuk Khom sama anak dia. Aduhhh..memang peramah² ya org² sinih. Kitorang plak naik segan sambil naik keta besar dia pi Hotel Mutiara…huhuhu.. Dok sebilik ngan kak aidid. Hotel dia ok jer tarap 3 bintang 2 bulan kot.

Rehat jap pastu pi Central Bag. Umang aiii..henbeg cantik²..murah² gitu! Beg Guess yg hensem banget tu pun baru 170,000..errr rupiiiaaaaahh (RM68), kalau kat sini bodo² pun RM200+. Aku beli 2 beg jer (Guess ngan DKNY) ngan mini perfume Miracle, kiut cinonit jek botol dia rega RP35,000. Arrr convert la sendrey ek hahahaha! Tak koseer aku ;p.

Then pi Rabbani, tempat busana muslim yg terkenal banget utk acara soping menyoping pakaian tutup² aurat. Model dia si sarah heroin sinetron “Kiamat sudah Dekat” ;p. Kalau tak kenal leh tanya waiem sebab dia feminat Kipli dalam citer tu…huhuhu.. Yg lain borong tudung indon yg pakai sarung jek tak yah berpin² cam org mesia pakai tu. Aku tak beli sebab muka aku yg bujur bak telur ostrich ini cam tak sesuai jek ngan tudung camtu huhuhu... Aku beli kemeja..err ke baju melayu ek..2 pasang utk ayah and cik asben aku. Semua sekali rega dalam Rp250,000. Huiyooo suku juta seh..

Dalam reramai tu aku la yg paling bengap skals bab mengonvert duit. Ayat “..berapa ringgit duit mesia?” merupakan peberet ayat aku bila derang mention nombor dalam rupiah...hahaha.. Alkemaklum ler tetiap hari keje aku ngk nombor, so time holiday mmg otak pun nak holiday sama, takmo dah pikir bab² nombol gitu..huhuu.. dasaarrrr! ;p

Pastu semua berpecah. Aku ikut kak aidid. Byk gak factory outlet yg kitorang terjah je masuk. Beli scarf Fendi 3 lai utk 2 org adik pompuan aku and 1 lagi tu utk aku la deyyy.

Dinner, makan kat Urang Rasa, masakan Sunda. Pelik²nya makanan dia. Basically masakan sunda ni ada nasik, kuah asam, ayam kampung, pelbagai sambal, tempe, ulam dan banyak lagi lauk yg sungguh la pelik aku ngk. Sisa kacang soya tu derang buat sambal, pastu perut ayam dia wat cam kopok, rangup. Air yg terkenal banget kat sini ialah Alpukat. Bukan alpukat tunda ya rakan².. Alpukat ni Jus avocado campur ngan cekelat. Rasa dia? err wallahuaklam..tapi pekat gilessss..

Balik hotel. Kabooooooommm!

-------------------- TAMATED 1st DAY D’ BANDUNG ---------------------------


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home