Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, December 11, 2006

Citer tentang BEST (pilem+trainer+trainee+fren)..

Khamis ngk movie Cinta kat Midveli. Mula² cikgu nak join, tapi last minit kansel sebab dia kena handle PT. Aku cakap takpe la, nanti lps movie, kalau kitorang supper area situ, kalau nak join, joinla. So aku bawak cik Fai. Dinner kat sushi king..yahuuuuuu!.. dah lama tak makan sushi. Cik asben aku mmg tak boleh masuk ngan sushi nih. Dia ngk jer macam nak pitam. Pernah la sekali pi makan Buffet kat Saisaki, sorang 50 hengget , tapi dia cuma makan nasik goreng jek. Apa barrang, bayor 50 hengget makan nasik goreng jek..adeh.. So skang dah jumpa sorang lagi hantu sushi. Yay!

Idup² aku ingatkan movie start kul 9. Makan pun cepat², then aku pi carik waiem depan cinema. Waiem takde, err sume dah masuk ker? Call dia, sekali waiem kata 9 setengah laaa…Lorrrr… Then 9.30 sekali lagi terpacak depan cinema, waiem agih²kan tiket, sekali ngk… Loooorrr 9.50 la start..adeh.. Kalau tau tadi, takde la terkocoh² makan..sure aku makan dengan sopan santun dan lemah gemalai.. ;p

Citer Cinta..hmm.. mmg best tapi takde la sampai nak ngk 2x mcm orang² war² kan tu. Kameremen dia kreatif, pelakon dia best², banyak ayat² sentap yg amat la bermakna dalam pilem tu. Since banyak sangat citer dalam 1 pilem, sampaikan ada watak² yg cuma dengar nama jek, tak nampak pun lobang idung, macam Imran (boipren baru rita rudaini) ngan kamal (nampak dalam majalah jek). Apapun boleh la bagi 8.36 bintang dr seploh bintang..huhuhu

Lps movie, cik fai kena balik seremban. Sian dia, mak dia sakit kat sepital, banyak benda dia kena uruskan, tapi dia still luangkan masa ngk movie ngan kengkawan. Thanks cik fai..

Kitorang pi supper kat OUG. Aku tlepon cikgu, kata tak yah join pun takper, pi la tido. Cikgu kata bertuah nyer budak, punya la lama dia tunggu, tetiba aku suh dia tido..wahahahha! sebenornya aku tanak syusahkan orang laaaa… lagipun dah lewat and cik fai pun dah balik, kalau cik fai ada kira ok la sebab cikgu dah lama tak jumpa cik fai..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pagi² Jumaat lepas cik asben gi National tournament Taekwon-do kat Kulim. Dia ikut bas PTPL sebab nak save duit minyak. So pagi tu aku naik bas gi opis. Macam biasa, dalam bas aku tido. Tetiba terjaga, perati kawasan keliling. Haahh..sudah..kat mana ni eh? Betul²laa tak cam..dah la tengah mamai. Pastu ramai orang turun kat situ, aku pun blasahla nak turun situ jugak la. Sebelah aku, ada la sorang mamat ni tido punya la nyenyak. Lps eskusme..eskusme 3x tak gerak², aku pun sepak² la kaki dia baru dia mangun. “orang nak turun la”.

Dah turun bas, nak dekat 5 minit jugak aku terpinga² tatau kat mana. Blakang aku Nanyang siang pau. Errr..nanyang bukan nyer kat tepi federal hiway ker? Depan aku mentari court. Aku salu nampak bangunan ni dr dalam komuter. Jap…jap..tu apaa tu..looooooorrr sayup² aku nampak jambatan pulau pinang..Laaaa lambat lagi nak sampai ker? Hampeh tul la..terpaksa la tunggu bas lain. Sib baik naik rapid KL, boleh la pakai tiket tu 800x sekalipun.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cikgu cakap dia ada Fitness First family day kat sunway hari sabtu. Komitee dah hint kata dia dapat award “The Best Trainer of the year”. Wahh.. aku plak tumpang bangga. So hari sabtu aku sms dia “Jgn lupa buat² terperanjat bila derang announce nama sir jadi “The Best Trainer” tu nanti..wahahahaha, I’m so proud of you”

Then tit tot tit tot, cikgu jawap..

“thanks my best trainee”

Wah rasa bangga..hidung kembang kempis rasanya..kalau kat YM tu harus la aku klik ikon yg mata kelip² tu. Kekadang rasa bangga gak bila cikgu selalu kenalkan kat kengkawan dia, aku ni “best student dia”. Yelah..last jadi best student pun masa sekolah rendah, pastu berangan ler..

Aku still tingat masa first day training kat Asiawork hari tu, cikgu hantar aku sampai pintu dewan. Masa tu aku bawak beg gym yg besar gedabak tu, pastu pegang lak botol air yg puuun besar gedabak siap ada cop superman the return tu. Pastu muka cam nak nangis sebab takut. Sikit² “sirr takut la sirr..takuttt”. Cikgu siap pesan "best student kan, mana leh takut²?" Leader² kat situ semua gelakkan aku siap cakap “comelllnyerrrr…macam pegi tadikaaa” .. wahahhaha siot… Kat situ dia kenalkan aku sebagai “best student” kat kengkawan asiawork dia.. Memang la mek bangga dan terharu u olss (sretttt..sambil lap inguss kat hujung lengan baju kelawor).

So aku nekad, aku akan sambut cabaran cikgu, by end of December 06, aku kena turunkan lagi 5kg. Cikgu kata kalau aku achieve that target, dia akan bagi aku hadiah. Aku lak demand, macam la konpiden dapat..aku kata kalau nak bagi hadiah kena la bagi benda yg orang tu suka, macam barang poh kong ker, jam bonia yg rega 300 hengget ke atas tu ker....sure cikgu menyesal n berhempas pulas doa aku tak sampai target tu …wakakaka!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ahad.. first day Cik Fai kat tempat keje baru. Selamat bekerja ditempat baru dgn cabaran yg baru wahai cik Fai.. Harap sentiasa bersabar ngan karenah clients yg ntahapehape tu..Hp jgn lupa topap sokmo yer ;p

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home