Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, December 04, 2006

Dah grad dah...Asiawork Basic training MB104

Semalam grad from Asiawork Basic training MB104.. yahooooo! ..rasa hepi…rasa sedih...rasa lega..dan rasa kenyang..(macam masak ikan masak 4 rasa tu) wahahahahah!

Rasa hepi sebab 2 sebab. First, sebab dapat belajar manyak menda. Dari day 1 to day 5. Banyak excercise yg buat kita discover our weknesses, strenght, potential...secondly, sebab the training is over..boleh start balik buat daily routine yg biasa aku buat, keje, gi gym, jaga anak, blogging, surfing, lepak, shopping, makan², berpoye², membebel kat cik asben, kacau awek (wahahaha!) etc…

Rasa sedih sebab kena tinggalkan kengkawan baru yg baru 5 hari kenal tapi rasa cam dah lama kenal especially Yo (muka dia ni mcm srox, tu yg otometik leh kawan tu ;p), Kc, Fendi (adik yg amat playful), Mast, Linda, Sue, Kelly, Hanim, Donna (very strong lady), Liza, Eugene, Alex, Cindy, Kaya, Clements, Peter (dia ni cam crook dalam kungfu hustle tu..huhu), Irene, Rajan, uncle Abbas dan ramai-ramai-ramai lagi. Hanya sekadar menyebut berbakul² nama..hehehe.. Owh lupala nak sebut juga utk Meg our small group leader yg sungguh la motherly, suka peluk² aku. Nama group aku Highflyers. ahakss! Gonna miss u olls la!

Rasa lega sebab stress dalam kepala hotak aku selama ni (sebelum and semasa training) rasa cam terbang gi mana ntah, so sekarang rasa cam ringan semacam jer...you can feel it after training completed.. tapi during the training kepala mmg rasa serabut gila sebab banyak pikir apa yg si Gordon tu membebel dr pagi sampai ke malam tu, apa yg leader gave feedback about you. Masa tu rasa cam nak dok dalam tempurung, tempurung tu plak dalam gua, gua tu plak kat satu pulau..ontok² tanak org kaco. Time tu cikgu banyak bagi motivasi kasik kurengkan sikit itu stress. Cikgu dah amik sampai Leader ship program, so bab handle² org yg banyak problem ni memang keje dia la..

..and rasa kenyang sebab lps grad, pi makan sup campur sampai kat Wisma Muis Shah alam nuuu..wahahahah! jauh siot..tapi org nak blanja nak wat cemana kan..huhuhu.. dah ler aku tapau utk orang umah sekali..ngan tapau² sekali dia bayar..baguss, belanja la lagi.. ;p

Thanks to those yg susah payah datang celebrate aku time grad semalam. Abg dins tak dapat datang sebab takde org nak jaga budak. So aku tak kisah la kalau takde yg datang pun sebab aku rasa cam alaa-grad-kecik². Before grad, kitorang kena buat 1 bulatan besar and kena tutup mata. Gordon suh imejin apa yg dia ceritakan, dia citer tentang perasaan masa 1st day training..hari ke-2..ke-3..ke-4 sampai la grad. Part ni mmg sedih sebab we’re talking and sharing about life. Tak macam training kat opis yg fokus pasal keje.

Lps citer panjang lebar, aku dengar pelan² tapak kaki masuk dewan..rasa curios tapi tak leh bukak mata. Bila Gordon suh buka mata jer, depan aku dah terpacak cikgu (dok dpn sekali sebab dia yg enroll gi training), farrah (member gym & amway), Janice (opismet) & hubby, Lai Yin (opismet) n Jim’s wife (on behalf of Jim opismet gak) tgh beratur depan aku pegang bunga ngan hadiah. Ntah berapa lama diorang ngk aku nangis sambil tutup mata ntah. Nampak jer derang, otometik terburai la ayaq mata sebab..err tatau nak citer laa.. Aduussss…terharunya. Dah lama tak experience situasi camtu. Yg datang support tu semua dr Leadership program atau pernah join basic training. Thank you guys..really appreciate it..luv u ollss.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Konklusinya kan buk (byk ngk drama indon ler nih), aku rasa bersyukur sebab dapat masuk training nih. Walaupun 5- days traning, tapi terasa ada impact dalam diri & life aku. Kalau selama ni aku selalu pandang life dari perspektif “victimized”, so sekarang aku aku banyak choice utk pandang life dr segi “responsibility”. Pelan² aku leh admit weaknesses aku, degil, ego, selalu rasa diri betul, low self esteem bla..bla..bla..sometimes attitude tu ok utk certain situation, but most of the time kita kena control sifat² gitu. Lagi satu problem ngan aku ni, aku banyak avoid problem bukannya nak face n solve that problem. Tu yg aku rasa burden tu still ada dalam diri, lama² makin besar n I can get stress easily, get down easily, get fat easily…oppss yg tu bkn masalah aku..hahaha!

Tulah..lain impaknya tu. Macam kita compare citer Cinta ngan Kuliah Cinta lah kan..huhuhu.. Wah! wah! wah! rasa cam si Gordon plak membebel atas pentas. ahakss!

Looking forward to join the Advance Program, nak kumpul duit dulu… My intention bukan nak jadi a “new sempoii” but a “better sempoii”. Adios!
p/s: nanti2 aku letak gambar..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home