Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, June 29, 2007

Mek sentapz u olls..

Loneliness seems like an evil dream
Reality is life an life is here
Once my heart was ruled by emptiness
Harmed because of
Being too sincere...

Last January aku ada beli voucher parkson grand RM200 dari sorang kawan (expired date bulan January 2008). Biasa la tulunĀ² kawan kononnya. Aku plan nak bagi Maya ngan adik lelaki aku sorang RM100 sempena besday derang on 31st January. Maya dah guna voucher tu dalam bulan February tapi yg adik aku ni konon bz yg amat pi simpan sampai la last week dia baru plan nak guna voucher tu. Time nak bayar, cashier tu kata voucher tu invalid sebab "voucher curik". Dah masuk report polis dan serial number kat voucher tu semua ada tertulis kat salinan report polis tu. Adik aku bengang and malu and then trus call aku. Aku pun tanya kat member yg jual voucher tu and mintak refund. Malangnya dia pun tatau nak buat cemana sebab dia pun dapat dari tangan ke tangan. Yang jual tu adik pada kawan dia and budak tu pun dah lesap ke mana. So, no refund, case close, takleh salahkan sesapa. Ye ke tak leh salahkan sesapa? Camtu jek?

Ni kot balasan bila kita senang sangat trust orang. Bak kata lagu Helloween (huhuhu..sempat lagi tu), "Harmed because of being too sincere". Bila nak buat further action pun, kita kena consider banyak perkara. Relationship with kawan, relationship asben kita ngan asben dia, frenship. Nak taknak kena diam. Walaupun jauh disudut ati, aku rasa frust sesangat sebab takde action, just berserah tunggu org yg "mencurik" tu refund balik duit. Mujur sangat la kan..pencurik nak refund. Now, aku plak kena kuar duit extra RM100, bayar balik kat adik aku. Hampeh dot kom dot my..dot..dot..dot.

Ingat sempoii.. takde istilah tulunĀ² kawan pasni..ok?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home