Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, July 04, 2007

Sampai ketemu lagi wahai teman...

Bila ada gundah melanda
Atau hariku penuh nestapa
Tanpa diminta kau setia memberi kata
Mengusir segala resah
Menguat setiap langkah
Terkadang tidak kuhiraukan
Hingga ada masa kau terkesan

Persahabatan ini tulus dari hati
Terjalin sendiri
Tidak terpandu atau dipandu
Di kebanyakkan masa omelanmu mengganggu
Kuterjemah dalam bisu dan buat-buat tak tahu
Selalu pula kusanggah menegak benang yang basah
Menidakkan serumpun hasrat
Agar aku hijau sentiasa ceria sepanjang waktu
Dan itulah yang membuat hari-hari kulugu

Hari ini kelibatmu telah berlalu
Meninggalkan satu ruang hampa
Pagi ini aku terpingga mengingatkan
Kata terakhir bersama mu semalam
Pastilah kau terguris dari lidahku yg menipis
Dan kesalku tak terjujuk

Bila sahabat tiada
Alam tiba-tiba jadi bisu
Awan tiba-tiba jadi kelabu
Mentari kelam menghukumku
Dalam hati terdetik rasa pilu
Segala gerak sumbang seribu
Menyusun hidup serba sendiri
Menanti kamu mewarna kanvas ini kembali.

Sampai ketemu lagi wahai teman...

Nukilan kak Elaira yg amat memahami..

Dia gi Indon tghari ni, ada keje sket kat sana. Balik sini hari Ahad. Senin lps, pi makan ayam goleks ngan dia. Masa makan tu dah start bunga-bunga perang. Masa balik perang besar-besar. And aku ngan kuang ajarnya ada cakap something rude kat dia. (*mak tak ajar ko cakap camtu tau..pangggg! ~~~~~~ acah jer ;p*). Dan lepas² tu rasa nyesal yg amat. Dia cuma diam.

Pastu semalam aku MC sebab semput. Sempat lagi dia bertanya kabar walaupun aku tau hati dia sakit. Aku mintak maaf. Dia maafkan. Tapi tatau la. Kat mulut jer maafkan, kat hati dia aku tatau. Pastu, dia buat silence treatment. Tu mmg kepakaran dia dr dulu. Saja buat aku rasa lagi-lagi-lagi bersalah. Padan muka aku.

Pagi ni dia off phone. Tak penah-penah dibuatnya. Tak dapat la nak say bye-bye kat dia. Saja je nak buat aku sedih tau. :-(

Tapi tghari kul 12.30pm..dia call. Aikk! kata flight kol 12.40pm?

"Wak..camner nak setkan ATM kad jadi international?"
"Hah? Yaaa Rabbiii..tak buat lagi ker? kan saya dah remind benda ni sejak minggu lps, skarang nak pegi baru terhegeh² nak buat?"
pastu aku membebel "blaa..bla..blaa..last minit..bla..blaa..suka buat camni tau...bla..bla.." (aku bila terpranjat, mmg cepat naik darah)
then dia jawap-tanak-kalah "bla..bla..saya dah beratur panjang ni bla..bla..bla..bla..bla..mana ada feature yg awak cakap tu.. bla..bla..org tu kata takyah setkan apa²..blaaaaaa blaaaaaaaaaaaaaaa"

Nengok..dah nak pi pun nak bertekak lagik. Tak paham tol la.

Btw, wak...selamat pegi, selamat balik.. Nanti tulun belikan cd Letto eh. Kalau nampak telekung cecantik belikan la eh...huhuhu..Jaga diri bebaik. Jgn noti². Daaaa (lambai ROTU*) ;p

Sehingga berjumpa lagi..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home