Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Sunday, January 31, 2010

Pesta buku & Pc kaput

Semalam pi pesta buku Karangkraf kat Shah Alam ngan cik asben. Plan nak carik buku Ramlee Awang Murshid (RAM) yg aku takde lagi, Igauan maut ngan Anugerah Pertama. Tapi nan ado. Tapi aku ngangkut separuh buku2 RAM yg aku ada..sebab nak amik signature dia. Cam bebudak je ek? siap nak sain buku bagai.

Penulis buku jiwang2 lain sume dah berderet duduk kat meja. Kul 2+ baru RAM muncul. Dulu dah pernah jumpa sekali masa Forum Sai Fai tahun lps. Dia lom sempat duduk, aku dah letak buku bertingkat2 depan dia suh sain, siap ngan cebisan kertas yg tertera nama betul aku. "Tu nama saya, tolong sain ye..bang Ramlee" (huhu macam citer P.Ramlee). Tapi puas hati la ngk dia sain sampai 8 buah buku sekali harung. Buku2 tu siap berbalut ngan plastik, Khai yg balut sempena kerja part time dia, satu buku 50 sen..huhu. Tempahan masih dibuka..hiiks! Sure dalam hati enche RAM tu pikir, "minah ni dalam paranormal ke hapa, siap balut2 buku ni.."

Then sempat bergambor ngan RAM ngan buku "9 nyawa". Then borak2 ngan one of RAMFC, Elle (rasanya gitu lah nama dia) tanya pasal kelab. Tak sabar nunggu buku baru dia "Cinta Sufi"...ye la sesambil nunggu abg Pat kuarkan buku dia yg ke-8..hheheheh

Kira berbaloi gak la pi, diskaun sampai 30%. Beli few buku jiwang yg terlatest dan buku "Kopi O kurang gula" (oleh A.Jalil Ali) untuk mak aku. Pastu amik sain A.Jalil Ali on behalf of emak. Artikel2 dia dalam majalah2 karangkraf mmg lawak gilos. Sampaikan ayah aku pun jeles. "Ntah apo ntah yg best baco buku dio". End up..sampai ke petang, mak aku senyum. Sikit2.."mana buku jalil Ali tadi mak nak baca"..sikit2 "mana mak letak buku Jalil Ali tadi.."..hohoho! Over, macam aku jugek. :p
p/s: terserempak ngan kawan lama, Irwan Zesly. Kawan satu sekolah rendah, sekolah menengah dan kat UTM. Sib bak tak satu tempat keje..hiks!

*************************************************

Last week pc aku kaput. Kena reformat. Hampeh tul. Dari mana ntah datang virus tu. Kalau nak ikutkan tetiap hari aku masuk email yahoo, FB ngan membelokhoping sajork. Cuma (mode bisik) ada la sekaliiii je aku pi masuk jobstreet update cv. Sehari lps tu la pc aku dah start pop up macam2 benda pelik dah. Aku saspek je la dr situ. So sehari suntuk aku tak buat apa. Ngadap si Mimie (nama dia suhaimi..hiks) yg tgh fix pc.

Lepas reformate, baru aku tingat aku lupa transfer cv aku ke "pemacu ibu jari". Argghhhh! baru apdet cv yg 13 tahun punya experience tu pastu lupa nak copy plak. adeiii! Tensi gue.

*************************************************

2 days after pc kaput:

Aku ni lalang kot..tak pun materialistik. Hari tu berkoba2 nak chow dr opis ni. Yerp so far dah 6 org chow dlm 2 bulan. Then unsangkarable, Alhamdulillah..tup2 ada plak increment. Ok plak tu. Aku saspek portion org2 yg chow tu, dia bahagi2 kat org yg tinggal kot. So diskas ngan cik asben and khai.. then, decide: stay lagi la.. Ehmm..ni cam ada harapan nak dapat pokong 15 thn keje nih. Ahaks! So I'm still here. :p

So cv aku ilang haritu macam hint je takyah carik keje lain. huhu!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home