Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, November 23, 2009

Syamil khatan & Hepi 12th anniversary!!!

Update sikit dr entry lepas. Masa naik lrt hari jemaat haritu, sempena nak membuang masa drp ngadap muka mokcik sorang yg masam tu.. aku dok baca la semua benda yg tertulis kat dinding LRT. Baru aku pasan, button merah yg derang dok suruh aku press time org kena sawan tu, bukan brek emergency...tapi speaker utk cakap ngan staff rapid..Wakakakkak! itu press 800x pun tak benti. Tu la pasal..dok tekan tak tau ujung pangkal.. hiks! ngek!.
**************************************************
Alhamdulillah..Syamil dah selamat "potong" sabtu lepas ngan sepupu2 dia. Aku ngan kakak & adik dok kat umah nunggu derang yg dah sunat. Yg lelaki settle kan kat klinik. Time Firdaus (anak kakak), dokter baru pegang peha, dia dah jerit "Allah huakbar!"..hohoho.. bergema klinik tu. Budak2 lain kat luar yg tengah nunggu dah pucat lesi takut. Sib baik la syamil dan sepupu2 dia tak nungu dalam klinik.

Siang2 lagi cik asben dah kumpulkan derang dalam keta sambil nengok vcd katun. Sorang2 masuk klinik pastu dah selesai, adik @ abang ipar hantar balik. So derang bertembung ngan yg dah bersunat.. so tak takut sgt. Imejin masa Firdaus jerit Allahu akbar tu, kalau derang ada kat dalam klinik, sure semua mencicit lari.

Masa turn syamil, cik asben kata syamil dah takut dah.."baahh..tajamnyer jarum tuuuuu".. huhuhu..haa sudah.. then cik asben terus pujuk janji nak belikan apa2 mainan yg syamil nak. Apa lagi berderet la dia sebut "keta kontrol..flash & Desh.. helikopter.. bla..bla bla..." Cik asben terkedu.. tapi iya kan aje ler.

Malam tu, jenuh gak cik asben carikkan mainan yg syamil nak tu. Syamil sanggup tahan ngantuk sebab tunggu abah dia balik. Maka, tengah malam, kelihatan seorang budak yg baru bersunat main keta kontrol dan helikopter kat ruang tengah umah mak aku sambil tersengih2 pegang kain pelikat. Adeh!

Semalam kenduri doa selamat. Ramai yg datang. Sepanjang suntuk dok kat luar umah layan tetamu. Sib baik buat catering, kalau tak..penat masak lagi..(macam la aku masakkan? ;p)..So for the monday onwards aku akan work from home. Boss (Brian) baikkk.. Isnin je keje sebab nak siapkan keje2 yg guna software besar2 ni. Kat umah cuma nak write up report je. Adik ngan kakak aku pun berkampung kat umah mak sampai anak memasing sihat. So padat la umah mak aku minggu ni. Tapi best lepak ramai2.

**************************************************

Trip ke Indon insyaallah awal December. Stay sana 2 minggu. Aku pi ngan boss aku (Brian). Plan nanti..time weekend, cik asben ngan syamil syira nyusul pi sana. Host forum big 4 M*ning company tu either kat Balik papan kalimantan atau kat surabaya. Mintak2 la kat surabaya, leh soping sikit..hikks! pastu dekat ngan Bali lak tu.. ;p. Then after forum kena stay seminggu kat haygroup jakarta, support team derang..

**************************************************

Semalam gak annibersari aku yg ke-12. Hmm.. cam biasa cik asben tak ingat and tak wish pun. Aku pun malas nak ingatkan. Aku wish dia, dia balas balik.. Camtu je ler. Hadiah? Dia cakap nanti balik kelantan leh soping.. uhukks!!! bestnyeeeeeeeeeeeeeeeeee...

So.. dikesempatan ini, aku berdoa..

agar rumah tangga aku ngan cik asben aman bahagia dan berkekalan..
& semoga rasa kasih sayang itu semakin bertambah dan subur sepanjang hayat..
& semoga rumahtangga kami dijauhi dr dugaan2 dan bahaya
& semoga anak2 kami menjadi anak soleh & solehah

Amin..
Insyaallah kalau Syamil sihat, aku balik kelantan khamis ni. Yay! *wink*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home