Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, January 16, 2006

Afkaro dan Aura seorang sempoii..hik! hik! hik!

Lagu ni kena nyanyi ramai² baru la org len tak pasan tempo ke laut, lirik ke darat :p

Sabtu lepas gi afkaro kat Bangsar, ngan member PFS -> Spiral, vad (arbaie bujang kembali), Lan, wai em, kak aidid dan org kampung, Spiral book bilik under nama “Jack”. Ntah.. Jack Sparrow ke? Jack u jump I jump ke? Jack and Jill ke?

But, that day was not my lucky day…hahaha!

Aku datang lambat sejam. Elok² federal hiway tak jem, tetiba kat depan jalan nak ke Bangsar shopping kompleks tu plak yg jem. Kena la turun keta and jalan kaki sket. Berpeluh gak la ketiak (ni ayat tipah ni..peace!) ..hehehe!

Sampai² je, dok seminit dua tetiba sampai turn aku nyanyi. Macam tahun² lepas (:p) musti nak nyanyi lagu peberet “Leon – saling merindu”. Since aku baru termengah² sampai, tempo lagu semua ke laut bersulamkan semput. :p. (adik²..kakak², ini alasan kukuh bila korang nyanyi sumbang, occay!)

Ni ler penyanyi Unwanted yg cam pelakon Rock tu..huhu

Masa tengah jiwang nyanyi lagu Unwanted- "Masih ada rindu” (sila klik tajuk ittew, srox pernah buat entry khas pasal group ni :p) , tetiba vokalis dia muncul kat tv. Tak semena² semua orang gelak tak hengat sebab muka vokalis tu saling tak tumpah macam pak lawak dalam citer Rock yang suka sebut “psstt..kita ada misi”. Ammpuun..mmg tak kuar suara nak sambung nyanyi dah. Jenuh gelak dan kena gelak. Cessweges sungguh derang ni!

Pastu, ada hati nak nyanyi lagu Rahmat plak (Rahmat Ekamatra ok, bukan Mega) – "Masih ada segenggam setia", err camtu lah lebih kurang tajuk dia. Masa tengah jiwang layan part korus,

“Engkau merak kayangan…
Aku gagak dirimbaaaaaaa
Cumaaa yg adaa...
Segenggam setiaaaa..
Untukk …

*plup! tv terpadam tetiba*, apa plak niiiiiii!

“bang..jgn sabotaj saya bang…huhuhu” rintihan seorang sempoii.

Budak² dah start kutuk² tak hengat dah..derang kata:
“Aura mawi pun tak sampai padamkan tv poiii.." cis! cis! cis!. Ada yang kata “sore ko “sedap” benor poii, sampai short circuit". Lagi la cis! cis! cis!

Aiyaaaakkk! illegal opelation kaaa??

Panggil staff situ kasik fixed itu mesin. Dia siap reboot 2x. Kuar la segala message “illegal operation” dalam bahasa cina. Aku agak jer la sebab rupa dia sama macam kat monitor opis bila aku masuk site ntahapa-hapantah.

Bila mamat tu reboot kali ke-3, makin jenuh la tinger aku dengar kutuk² an manja derang. At last..mamat karoke tu cakap “talak boleh la..kena tukar bilik..Uwaaaaaaaaaaa!!! semua makin galak kutuk aku. uwaaaa! sampeinya atiiiiiiiii.

Terpaksalah angkut semua makanan pi bilik lain, selang 3 bilik. Sekali pandang, macam kena halau tak bayar sewa jek..Pastu derang tak kasik aku nyanyi lagu tu lagik, mana la tau kot² ada badi, ahakss!

Pastu cubaan kali ke-2 nyanyi lagu yg mula² tadi, Unwanted- "Masih ada rindu” .Kali ni janji tanak pandang tv, sebab tak nak tergelak ngk mamat lawak tu lagi. So aku nyanyi ngadap “penonton” . Tapi still tak jalan gak..sebab kali ni derang plak pi pakat gelak ramai² bila nampak mamat tu kuar tv. Addehhh! kansel lagik.

Payah bebenor nak nyanyi, jadi bekap singer lagi bagus. Maka jadilah aku bekap singer sampai ke sudah.

Sedih tau bila vad nyanyi lagu ni..Ammmaa! apppaaaaaa! Anjeliiiiiiiiiiii..

Nota kukukakikakakukakukakek : Psstt! psst! ada orang tu kempunan nak dengar aku nyanyi lagu Leon tau..har har har! Bese aku nyanyi lagu tu 14x, hari tu aku nyanyi sekali jek. Itu pun dia lom datang lagi time aku nyanyi tu.. ngeh! ngeh!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home