Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, February 13, 2006

Wiken yg takde tajuk spesifik :)

Gambar hiasan semata². Tiada kaitan dengan puding caramel yg Arc beli ;p (gambar baik-nya-cilok dr sini)


Banyaknya sms “test market” yg aku dpt lps aku tulis entry “meroyan” aku hari tu. Ada yg trus² tanya “napa ko hangen kat aku arr?”, ada yg tanya “hutang ko aku dah bayar perrr..napa marah²” hohoho! Org lain lak yg terasa. Tapi tulah kan..orang yg tak patut terasa, terasa pulak. Orang yg patut terasa, sikit pun tak terasa, ker buat² tak terasa? Ada yg patut terasa sikit, tapi dia terasa banyak plak. Tapi salah aku jugak, aku buat entry tu general. Ekceli entry tu melibatkan beberapa orang yg mengkacaubilaukan kepala aku sejak dua menjak nih. Bila bengang dah tahap tepu, kita kasik pecahhh laaaa..

Stop.

Last Saturday, tengahari gi opis angkut perabot² opis yg aku dah “cop” since last week. Since opis aku tgh renovate, so derang let go banyak perabot sebab nak ganti ngan set yg baru. Aku beli 2 meja opis (makcik A & makcik B punya), 1 drawer dan 1 cabinet fail yg sliding door punya tu. Semua sekali RM40 ajer (RM10/unit). Murah giler kan? Transpot, mintak tulun kat abg Mat Noor, dapat lori sewa RM80. Kira worth it la. Meja tu rega RM300-RM400 satu, aku kena bayor RM10 jek. Dah campur² ngan transport pun kira untung byk lagik.

So petang tu operasi menyiapkan mini opis kat bilik no. 3 umah aku. Rasa cam best jek dah ada meja sorang satu. Kabinet fail tu aku letak majalah² aku yg bertimbun² tu. Meja Abg Dins cam bese letak bebarang Taekwon-do dia – buku, sijil grading, macam² form ntahape² tu. Meja aku penuh ngan barang² peralatan kraftangan dan glass painting aku tu. Yayyy! pasni leh kaler botol kat meja sendrey. Takyah comot²kan alas meja kat meja makan bawah tu :p

Malam, lps hantar Memen balik, aku menyempatkan diri jumpa cL - amik dia kat hotel pastu supper-dek kat Sampan, Kg Baru. Abg Dins dah tak larat, lps makan dia tido dalam keta sementara tunggu aku abis borak. Pompuan borak mana penah abis kan. Kul 12.40 pagi baru lah kitorang hantar cL balik hotel. Masa terhad tapi sempatlah gossip apa yg patut ;p

Ahad, pagi cam bese ada klas Taekwon-do depan umah. Aku tak abis² ngemas “opis” baru. Buang apa yg patut, iskk..banyaknya “sampah” yg aku angkut dr umah lama..hehehe! Pastu buat puding caramel untuk Arc. Dia order seloyang, nak makan sendrey. Ni aku nak buat confession ni,

“Arc, ko lah first kastemer yg beli puding caramel akuuuuuu..mek terharuuuuu u olls…” *siap ada echo lagi tu :p*

Kul 5 pm Arc datang ngan asben n anak pompuan dia yg kiut. Seronok borak ngan Arc n asben sebab derang jenis hepi-go-lucky. Syamil mmg dr dulu tak ngam ngan anak pompuan Arc yg kiut tu, sejak raya dulu, tiap kali jumpa gaduh berebut barang. Dulu berebut basikal, skang berebut kusyen sofa. Imejin kusyen pun leh jadi sebab nak gado. Kiut tul perangai bebudak ni. Aku merepek kat Arc, "ni budak² asik gaduh, ntah² ada jodoh tak?" hahaha!

Lps Arc balik, sempat menjoinkan diri minum petang depan umah sorang jiran tu. Dia siap pasang meja depan umah tu, siap ngan air teh, goreng pisang, muffin ngan kuih raya. Saspek sungguh aku kat jiran² aku ni. Yg lelaki dok gotong royong trim rumput kapet depan umah dia, yg pompuan dok borak jer le kejenya. Budak² main beskal. Aku tak sure kalau jiran² korang pun jenis cam jiran² aku ni -> suka buat mini “gath”. hehehe!

Besok keje. Arrrghhhhhhhh! Buhsannya. :-(

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home