Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Thursday, March 09, 2006

Tour d' Hatyai - Day 2

Pagi ni dalam kepala asik pikir shopping..shopping..shopping..

Since hari ni acara bebas, kitorang pun bangun dengan bebasnya. Kul 9.30 pagi baru celik mata. 10.30 pagi gi bekfes kat atas pasar yg khas utk org islam. On the way nak bekfes, mata dah melilau padang kiri kanan, dah plan nak masuk kedai mana pasni. Utk bekfes, aku makan nasik separuh (separuh aku ler, kalau separuh ijip tatau camne :p) berlaukkan sayur campur, daging goreng dan laicikang. Semput makan laicikang dia, macam² benda ada kat dalam tu.


Lps makan, kitorang pi kedai yg jual suar Jeans ngan T-shirt. Brader Saiful kasik tips, kalau nak kenal suar jeans yg bagus, carik yg jahitan dalam guna benang merah. Lerrr baru tau, selama ni aku belasah jer assume suar jean sumenya sama. Aku tak ingat plak saiz suar ayah aku berapa, so aku pun sms adik pompuan “saiz suar daddy berapa ek?”, sekali dia jawab “saiz suar daddy 38, bakar 34, nazeri 36, teha 33 & mimi 28”. Hoh!! aku tanya satu, dia jawab lima. Kasik hint suh belikan la tu. Cess..bertuah nyer budak.

Kat kedai ni jer kitorang dah spent masa dekat 2 jam. Aku “cuma” beli suar jeans utk adik² yg 4 org tu, suar banyak poket utk ayah aku dan beli t-shirt lagik dan lagik. Since pokcik ketua rombongan tu dah selalu bawak kastemer gi kedai ni, kitorang dpt la special diskaun. 4 lai suar jeans + 1 suar byk poket tu + 3 lai tshirt baru 1400 Baht (lebih kurang RM140 gitu). Dah kuar kedai baru terpikir…laaaa tak beli apa pun utk abg dins..isk isk..

Pastu gi plak kedai kasut. Tokey dia nama Lily. Assistant dia cun cam minah salleh. Kasut cantik², aku capai satu kasut lelaki “crocodile” yg flexible leh keronyok² tu. Pastu mintak saiz 6 kat Lily, dia jawap “nanti…nanti”. Punya la sibuk dia layan kitorang. Sikit² sebut “lugi laaaaa…lugi laaaaaa” sebab tanak kasik murah. Pastu si Faiz jawap “mmg la.. luuuu yg gilaaaa”. Muakakaka! Ekceli si Faiz ni mmg bagus budaknya, orang baru belek² barang, dia dah offer diri nak lobi tokey kasik harga murah “cepat..cepat..akak pilih yg mana, nanti saya mintak rega murah”. Cakap dia mmg kelas, mmg sure dapat murah punya. Seswai buat MLM budak ni. Nanti kontek ahkak yer kalau nak masuk zhulian :p..

Then, dekat 5 kali jugak la aku tanya Lily nak saiz 6. Sabar jek nunggu. Laaaastt sekali bila dah tak ramai orang. Baru la dia layan aku. Carik² takde saiz 6, menyirap darah aku. Punya la lama tak hengat aku tunggu, last² takde saiz. Dah takde mood beli kasut. Aku mmg camtu, kalu tetiba dah ilang mood, letak aku kat kedai pohkong pun aku leh buat donno jek (macam impossible gitu kan?). Aku trus lepak borak ngan pokcik² rombongan. Aku tanya pasal nasib pedang samurai aku tu. Setiap sorang kasik pendapat, tapi lelain pendapat lak tu.

Pokcik A cakap: “sure tak lepas benda camtu”
Pokcik B cakap: “boleh lepas, tapi nyorokkan kat tengah² beg pakaian sebab kastam nanti seluk kat bahagian bawah beg jer”
Pokcik C cakap: “alaa tunjuk jer la kat kastam pastu suap jer ler, sure lepas”
Bib cakap: “takkan la barang perhiasan pun tak leh, cakap jer buat perhiasan”
Ahkak bursa saham cakap: “eeeee tak berani la ahkak nak cakap, ahkak tak penah beli benda camtu”


Ahkak Praaap cakap: “tak yah pikir sekarang poii..kita pikir besok..” sambil membelek² sandal yg ada batu permata sekepal diatasnya..hohoho!

Pastu jejalan carik henbeg. Punya la banyak henbeg situ tapi aku terberkenan kat 2 henbeg - satu henbeg kulit ikan pari (yg tengah² dia ada warna putih tu) ngan satu beg Bonia. Rega beg kulit ikan pari tu jer dah 3800 Baht (lebih kurang RM380). Yang beg Bonia tu 2500 Baht (RM250). Mahalnya. Teringin nak beli tapi terpikir banyak benda (utk family) aku lom beli, kang larik bajet mana mau carik mebeng kat sini. Pendamkan hasrat yg murni tu. Next time bulan 7, Insyaallah aku mai lagi, aku borong barang akuuu jek. Itu janji dinda…hahaha!

Faiz sdg menjalankan tugas mintak rega murah

Pastu beli beg kecik kiut² utk syahira dan 3 sepupu pompuan dia. Kat sini pun aku ngan kak aidid leh tersangkut lama. Kejap nak beg kaler pink, kejap nak kaler biru, kejap nak miki mouse, kejap nak tom & jerry. Last² borong semua...abis citer. Time bayor jer terkebil² mencongak berapa belen tinggal dalam purse :p.

Pastu balik hotel, rehat jap. Kul 3 turun balik. Jalan kaki pi tmpt massage. Urut satu badan 2 jam rega 240 Baht, refleksologi kaki 1 jam, 250 Baht. Aku tak tahan kalau urut kaki, geli geleman yeww! So aku, wai em ngan bib pilih nak urut satu badan. Lagipun penin aku tak ilang² dr semalam, ilang jap je time shopping tak hengat :p. So kitorang kena gi selang 2 kedai dr kedai refleksologi tu. Aku dok imejin dok dalam satu bilik kecik, kena berkemban, urut ngan minyak urut. Sekali dia bawak kitorang kat satu bilik yg ada 3 tilam. Haaaaa??? Tiga² kena urut kat situ? Aiyaaark! Malu la kalu terselak sana sini. Then, the cute lady kasik baju tidur (yg ada seluar tu) sorang sepasang. Lega sebab boleh pakai baju. Tak ler segan sangat. Bukan leh caya sangat mamarazi sorang tu kan, silap haribulan aksi terlampau tgh berurut masuk dalam blog dia..hohoho!

Pelik tul, derang urut tak pakai apa² minyak. Best betul dia urut. Banyak aksi lipat² - dari kaki, tangan, badan, kepala sampai ke muka. Bila aku ngaduh sakit, dia balas cakap siam, pastu aku balas cakap melayu. Cam itik ngan ayam cakap gitu. Ada satu part tu kan, lps dia urut blakang (aku duduk time tu) dia baring and julang tinggi² badan aku ngan kaki sampai aku terjerit². Kuatnya dia. Sure dia menyesal tak sudah lps tu takpun sure kaki dia krem seminggu..hahaha! Si Bib ngan wai em pakat gelak. Tunggu lah turn korang, tapi aisey bila turn diorang, derang kool jek, cesss!

Lps urut badan rasa ringan, kepala pun ilang penin. Best gila. Then kitorang plan nak pi kedai yg jual jersi sukan, tapi tutup. Si trus gi beli Thai Silk. Murah² dari rega 300 Bhat sampai la 350 Baht. Thai silk ni kain dia keras sikit tapi design cam songket, cantik. Aku beli 2 pasang thai silk ngan 2 baju tido yg ada suar macam kat tempat masat tadi. Sebab plan, next time datang tmpt massage tu nak bawak baju tido sendrey..hahaha!

sempat test drive itu kereta sama motor..ngenggg! ngeng! neno! neno!

Pastu belikan syamil motor vespa (80 Bhat) ngan keta kodok mainan (150 Bhat) yg siap leh buka² pintu ngan bonet dia tu. Comel tau. Then, wai em and kak iffa balik hotel sbb dah tak larat nak jalan, aku, bib, kak aidid dan Lan trus jenjalan "tengok² jer". Pi Jalan Pinky Lady (vad sure suka tempat ni) beli t-shirt, baju budak.

Mokcik pulut: nak posing pun bayor ler dulu..
Makanan pun byk jual area ni, Tapi aku cuak nak beli. Masa kat Bangkok dulu, selalu la nampak derang jual lipas goreng, cengkerik, belalang. Aku yg blurr time tu, siap perati dekat² ingatkan buah berangan, sekali lipas daaa..geli seh! Beli pulut mangga ngan pulut durian. Plan nak kenduri pulut malam ni.
Uwaaaaa! penatnyaa. Tu pun rasa lom cukup lagi tu. Plan nak pi pasar sekalik lagik besok..hahaha!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home