Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, January 31, 2007

Anak-anak-anak (stop!!!! ;p)

Aku dapat idea ni dr Lanrambai yg baru dapat cahaya mata ke-4 last week. Tahniah! tahniah! Dia citer dgn gabannya dia tak gabra pun masa wife dia bersalin.

Anak pertama - Lelaki (3.83kg) - salin normal

Bersalin kat salah satu Hospital semi gomen kat PJ. Seminggu before due dah kena sumbat dok kat wad sebab katanya baby songsang dan aktif. Kalau songsang dan dok diam² takper jugak, ni pagi kepala dia kat atas, tghari kat kiri, petang kat bawah, malam kat kanan. Veri the aktip one. Kena paksa dok kat wad sebab nak senang monitor katanya. Hari ke 5 mogok tanak makan minum pastu dokter pujuk and bagi balik umah cuti 2 hari. Yayyy!
Lps 2 hari datang balik, dokter A kata songsang jugak, kena caesarean Uwaaaa! tanakkkk! dokter B kata "ehh..tak la songsang sangat.. senget sikit jek", pastu cikgu kpd segala dokter plak cakap "ni ok nih..tak songsang, kepala kat bawah". Pulak... 3 dokter cakap 3 stetment berbeza..propah sungguh...
Masuk wad bersalin ngam² masa adik aku kawen. Sempat gak kupas bawang 2 kilo kat umah before bersalin. Dah boyot² pun sempat gak nak nolong kenduri. Pesan kat asben, jangan pi memana tau, tunggu org salin dulu. "Ok" dia jawap. Lps sakit 2 hari, rasa mmg dah nak bersalin dah nih. Walaupun ni first time salin, tapi kakak aku pesan kalau tetiba rasa cam nak terber*k tu tandanya baby dah nak kuar la tu. Contraction, baca doa and selawat..ilang sakit... sakit lagi..tak tahan.. panggil nurse, nurse datang ngan gunting besar kat tangan kanan, straw kat tangan kiri. Yaa ampunn!!! rasa nak pitam bila nampak gunting tu. Lerrr.. rupanya dia tgh buat bunga straw. Ni yg rasa nak hamun nih. Org sakit² dia happily buat bunga straw. Kalau aku ada hat etek, awal² lagi aku dah arwah dah bila nampak gunting tu . Dia kata "blom lagi la..lambat lagi..". 2 kali dia dataang siap marah² tu kata "lambat lagi..lagi 6 jam baru salin laa..anak first awak mana tau". Kali ke-3 sakit yg amat aku trus jerit² tak hengat panggil misi, kebetulan ada dokter hensem rambut ketak² pakai spek (wahh ingat tu ;p) lalu trus datang check. Misi bunga straw tadi sambung bebel lagi tu.. tetiba dokter jerit "baby is comiiiiingggg!" and gedebuk baby kuar.. haa amik ko. Kata 6 jam lagi baru kuar, ni tak sampai sejam dia dah kuar. Misi bunga straw tu terdiam siap urut² lengan aku lagi tu..pujuk².. "patutlaa sakit..baby besar yea?". Huhh!
Kuar wad bersalin. Aikk tak nampak cik asben pun. Pi toilet kot. Baby nurse jaga, mak baby kena rehat 6 jam atas katil. Beberapa jam pastu baru nampak batang idung cik asben siap tersengih². "dah ngk baby?" aku tanya.. "Lom".. cik asben jawap. "Hah? kata tunggu masa orang bersalin?"aku tak puas hati.."a'ah memang la tunggu"..Then dia trus pi masuk bilik baby. Lps 5 minit, dia datang tersengih². Dia kata dia scan thru budak² yg beratur situ carik yg putih² jek. Terperanjat takde yg tulis nama aku. Pastu siap tanya misi tu, mana anak dia. Then misi jawap "yg ujung tu dah ngk lom?" sambil tunjuk 2 baby kulit gelap kat ujung bilik. "Iskk bukan tu kot"..konpiden jek.. bila baca kad tepi katil ..yaaa tertera nama aku sebagai mak baby nya. baby aku kulit gelap, mata sepit, badan montel..Huhuhu.. tu lah perasan anak cerah konon.. Mak bapak dia tak la cerah mana puun...huhuhuhuuu..
Balik umah..adik tunjukkan video kawen dia. Maka cik asben pun terkantoi. Rupanya masa aku dok sakit nak bersalin, dia bukannya tunggu kat luar wad tapi tgh basuh pinggan mangkuk kenduri kawen. Time kat video sume sudah terbukti..mana mau lariiiii... eeeeee geramnya...

Nama baby Wan Muhammad Syahmi Hakimi bin Sharifudin bin Mamat bin Husin.

Anak kedua - Pompuan (2.75kg) - salin normal


Bersalin anak nombor dua ni time bulan pose. Sempat pose setengah bulan je. Yg mana sempat tu pun mmg full day pose. Lps buka, tetiba rasa sakit dalam kul 9 gitu. Bergegas pi klinik An-Nur shah alam. Kali ni tanak pi sepital sebab serik. First serik sebab dokter nya lelaki. Malu weih.. mmg la terpaksa tapi kalu ada option lain aku nak dokter pompuan. Seken sebab kat sepital semi gomen tu derang kalau boleh nak suh kita stay lelama. Kaut duit kita jek. Stay lama, bil pun melambung ler. kalau GH lain sebab tempat limited. Tapi tak sanggup lak aku nak pi GH..
Kali ni asben dah ready bawak game watch (wahahaha! dulu hp takde game best²) sebab dia ingatkan sure lama nunggu nak bersalin. Baru je siap² tukar baju bersalin (baju terdedah kat blakang auuww!) tetiba sakit yg amatss.. dokter panggil cik asben cecepat (cik asben cakap...laa tak sempat nak men game..cess!). Gedebuk baby girl kuar. Muka dia tomeyyyy sangat. Masa misi bersihkan idung ngan mulut, baby tepis² sampai tube tu terkena bawah idung dia..berbekas merah. Budak skang aktif. Then dokter macam terkejut sebab sakit tak lama trus bersalin. Dia tanya ada makan kembang semangkuk ker sebab senang bersalin? Apa tu? pernah dengar ..tapi bese dengar hidung kembang semangkuk huhuhu..Aku cakap, aku makan salindah je sejak pregnant. "Oooooo...bagus tu. pernah gak dengar" jawab dokter pompuan yg cun itu.
Maka nama baby girl Wan Nur Syahira binti Sharifudin bin Mamat bin Husin. ;p

Anak ketiga - Lelaki (3.80kg) - salin normal
Jap2 nak pi makan ngan makincik dulu pastu pi injection alergik pastu sambung lagi ek.. daaaaa! *lambai ratu*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home