Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Thursday, January 25, 2007

sempoii dan lagu dan novel..

Selasa lps, aku ngan waiem jumpa sorang prospek score a kat subang jaya (senyum ayu kat kak moon, pis pis kacang pis kak..*akak ni dah start baca blog aku huhuhu*) Presentation dah buat hari senin so hari selasa just isi borang and hantar portal je. Dalam kereta myVi comel kaler ijo cik nai tu kitorang chit chat pasal lagu especially band indon (I likeeee) . Aku tanya waiem..

Aku : ko pernah dengar tak ada satu lagu ni lirik dia ntahapahapa.ada “papa jahat..napa papa nakal sangat” (sambil nyanyi ingat² lupa)
Waiem: huh! Lagu apa tu? Tak penah dgr pun *pastu gelak terbahak²*
Aku: ntah..aku dah dengar 2x. Rentak dia best la macam lagu2 ahli fikir tapi lirik dia tu cam ntahapahapa sket.
Waiem: cenel apa lagu tu?
Aku: baru dengar 2x. cenel hotfm kot. Last week dgr sekali dalam bas, seken time kat umah.
Waiem: *trus tekan cenel hotfm.*
Cenel hotfm: *lagu amy mastura berkumandang, lps lagu abis, DJ pun cakap*

DJ hotfm: Kita dengarkan sebentar lagi lagu “papa jahat” dr fabulous cat selepas ini
Aku & waiem: hahhhh??? *melopong* Wakakakaaaa!

Gelak guling² dalam keta sampai mintak nyawa ;p. Unsangkarable, baru je sebut, dah timbul kat redio. Ni kira six sense ke dejavu ke hapa nih? Sambil layan lagu, kitorang gelak terkekek² samapi kejang peyut dok perati lirik dia satu²..

Mama…napa papa jahat..
Napa papa nakal sangat
Papa..papa..napa papa ligat..
Ku tahu papa penat…

(apdet: rupanya ada perkataan "jangan " kat depan ayat, tapi still makna lirik dia keji dan jahat ;p)

Owhh plissss la sambadi tulun la pantau lirik² bodoh cenggitu. I know u’re soooo creative tapi lirik camtu sungguh la tak sesuai utk didengarin oleh masyarakat kita especiali kanak² rebina. Cuba imejin, budak tgh marah kat ayah dia, pastu dia nyanyi lagu tu kuat² kan tak semenggah namanya tu. Lagi satu, kalau bener la jahat sangat bapak dia jgn la sampai dibuat ² lagu cenggitu..Cukup la takat citer kat ruangan lepas geram era hari khamis ker atau apdet kat blog ker…atau macam cicakkman cakap, segala komen dan rasa tidak puashati sila simpan di dalam hati.. kwang! kwang! kwang!

So yg berkenaan tu..pantau la ek. Jgn asik nak YM ngan skype jek hahahaha!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahad lps ada Juara Lagu. Kak Dib menang. Malam tu 2x aku ternangis bila dengar lagu “Terlalu istimewa”. Mmg sebelum ni aku cukup sedih bila dengar lagu nih.. tetiba aku tingat kat arwah anak aku, Wan Muhammad Syahmi Hakimi..

Kau terlalu istimewa..
Kasih dan sayang pun terpancar..
Seikhlas tanpa batasan..
Terus membara..

Terkilan rasa jiwa..
Inginku lihatmu dewasa..
Apa daya..
Tuhan lebih menyayangimu.....

Part ni yg paling tak leh tahan ni. Sambil peluk bear arwah syahmi, airmata berlinang laju jek. Syahira terkebil² ngk tak paham. Dia tanya “mama ingat abang syahmi ek?”. Rasa macam nak jawap jek “aaar..tau takper…” tapi tak sampai ati lak, so aku senyum je la kat dia, then aku peluk dia..

Kalau ikut kalender islam, arwah syahmi pergi 2 hari before muharram tahun 1999. Masa umur dia 7 bulan. Sehari dua tu aku sensitip sket. Bila sensitip, mmg payah la sikit. Cepat rindu kat orang..err yg takde ketan plak tu. Tak pasal² terkenang balik kengkawan yg lama tak contact… boipren² lama..awek² lama...oppsss ;p dan ntah sesapa la yg pernah singgah dalam idup aku. See, teruk kan bila aku meroyan…Tapi kejap tu je la, pastu aku lupa balik kat derang...hahaha! zalim seh! Untuk arwah Syahmi, alFatehah.. semoga ditempatkan di tempat org² yg soleh. Mama tetap sayang kamu.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku tetiba suka lagu ni..dr ungu..

Aku ingin engkau selalu..
hadir dan temani aku..
di setiap langkah yg meyakiniku..
kau tercipta untukku..
sepanjang hidupku...
;p
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aku tak dapat join (LAGI) Hojainan ke-2 geng Artakus sabtu lps. pasal penubuhan persatuan. Dah plan baik punya tetiba cik asben kena keje. Bila aku tak pi ada la org tu buat speku kata "kerajaan morrok out numbered kekekeke! tu pasal ko tak berani nak datang.. kerajaan Morrok lumpuh sama sekali hari ini kuang kuang!"

Cess...berani speku gitu eh.. Orang morrok ada misi yg lom selesai la kak..demi negara. Yg tak berapa bz tu boleh la pi hojainan sambil dengar astro Abg Pat berbelas kali. ahaksss! ;p.

So kesudahan hojainan, Abg Pat nak semua auroran tulis cerita fantasi 10 muka surat, start ngan awal, contents and akhir. Pastu pass kat dia, dia jadi juri. Waahh..aku kecot peyut la ni. Aku merapu meraban mmg terer but not in the proper format (boleh ke merapu dalam proper format? huhuhu). Sebab tu la testimonial yg cikgu suh tulis dari zaman jurassiz park haritu pun aku tak terbuat² lagi.
Camner ni ek? aku takde bakat tulis² cerita gitu. Kalau citer fantasi Bawang besar bawang kecil boleh tak abg pat? huhuhuhu...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home