Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, July 16, 2007

Berkemping bersama anak-anak ayam reban joe dekat PD atau nama panjangnya Port Dickson..

Joe cakap kalau budakĀ² reban yg gi kemping tak apdet pasal kemping semalam, dia tanak apdet blog dia. Owhhhh tohan, tertekan sungguh batujemala patik nih.

Ekceli aku takleh nak apdet wat masa skarang. Hari nih ngan besok aku hempas pulas buat keje sebab nak coti hari rabu, khomis, jemaat, sabtu dan ahad..sebab nak pi advanced course (MA 111) asiawork. Time training tu, tetiap hari start kul 10am, balik kul 12 malam. Bila masa aku nak ngapdetnya kan.

Tapi kalu nak citer sikitĀ² tu bley la.. *sambil betulkan sila, cam mak nenek nak start bukak citer seram*

Macam ni citernya...pada suatu hari...wakakkakaka! ok..ok ..serius...ehem..ehem..tepi la serindit..kaco lah..

Aku mmg tak sure nak pi pun sebab allergik aku dr balik PD last month pun tak abis lagi. Tapi khamis tu aku ada la tanya alang boleh ke aku tumpang dia kalu aku pi la..dia kata nanti dia arrange. Dia suh tumpang dit. Tapi aku bukannya suka numpang2 org lelaki nih kan..wakakkakak! cam tak caya je. So jemaat, coco esemes kata nanti dia amik aku.

Cik asben, cam biasa bila aku ajak je, dia pun mula la list downkan kebizian tahap dewataraya dia tu. Alangkah PM pun sempat kawen lagi, yg cik asben ni macam tak cukup2 masa nak menjoin benda2 pekdah camtu. Idak ler aku suh dia kawen lain pun, tapi aku appreciate kalu dia leh join sama kemping nih. Delinn suh aku bawak makanan. Laaa..mana sempat. Maka aku pun tumpang la masak kat kedai mamak blakang umah tu. Cakap kat dia masak mihun utk RM20 yer, pastu dia kira2 dapat la 7 pek, rega RM19.60. Aku rasa satu. Tak sedap nyerrrr..sure kena kutuk ngan budak2 tu. Kalau sedap nak jugak aku berdrama masukkan dalam bekas besar konon2 yg aku masak. Tapi sebab tak sedap aku bawak je la dalam polistrin tu. Kira konpim la mamak tu masak tak sedap. Jgn salahkan aku..ahaks!

Coco datang amik ngan skendel yg cute (afdzal) dan kawan skendel yg juga agak cute (daniel) kul 5pm. Cik asben kat opis time tu, so dia kata malam nanti dia datang join sama. Mek bersyukur u olss..*sujud syukur*. Sepanjang perjalanan aku tido. *habis citer*

Sesampai je tmpt camp site aku ngk dah ada org bbq, khemah dah pasang. Pastu skendel coco tulun pasang khemah aku. terhutang budi btol la ngan dia tu coco. Ada nombor tlepon dia?, mek nak ucap time kasih nih..huhuhu sumpah ler coco nak bagi. Pastu coco ngan alangz dah start terejun laut. Pastu sorang2 anak ayam masuk laut. Dari matahari 35 darjah ke barat hinggalah terbenam ke laut. Dah bebetul gelap tak nampak muka serindit baru la kitorang naik ke darat, di tempat bbq berjumpa jua.

Malam tu angah datang ngan wan, Angah bawak sebijik "buku ilmiah" yg tak dapat dikongsi dengan semua. Aku ngan delinn excited la konon nak merasa "buku ilmiah" tu kan tapi nan-ado. Bila dia balik menonong gitu je..Terkulat2 la aku ngan delinn huhuhu..Cik asben aku sampai masa angah ada. Amboiii rancak tul citer ngan Wan. Ye la asben org kan..ada kemistri gitu.

Malam tu citer hantu punya la banyak. Si OB dari awal macam nak cerita-tapi-tak-jadi-citer-tapi-eksited-nak-citer. Dapat je pluang nak citer hantu trus dia citer. Nampak sgt mmg dia dah ready nak citer. ahaks! Seram siot citer2 dorang tu, ada yg citer kipas-tangan-tapi-tak-nampak-sapa-yg-kipas, nampak tangan je (siot tul la aku kat opis sorang2 nih), ada yg citer masa asrama dedolu, ada citer pasal saka.

Pastu tetiba delinn buat announcement kata alang nak cakap something, pesanan dr joe. Pastu alangz kata mana leh cakap, joe tak de suh cakap pun. Pastu semua dah hangin tak pueh hati, suka hint sikit2 tapi pastu tak cakap. Pastu alangz kata suh call joe. Semua kuar hp memasing yg amat la canggih itu dan cuba nasib call joe. Pastu sorang2 geleng pala, ada yg kata joe tak angkat, ada yg kata number not in use, ada yg kata tak dapat line. Iyo la tu. Maka terpaksala aku kuarkan hp-tak-canggih-dan-amat-murah itu. Aku dial sekali napas jek trus joe angkat. Maka terserlah lah kekantoian yg lain, samaada kredit derang takde (tapi hp canggih), ataupun derang takde nombor joe (tapi hp canggih) atau mmg derang kedekut sebab tau takleh claim (tapi hp canggih). Call punya call, laaaa...joe kata tak yah citer la sebab tak ramai org..punah la harapangggg..va! va! va! *tepuk2 dada gebu coco tanda kucivaa!*

Pastu citer lain plak. Tapi pelik tullah, dari satu-satu citer kuar sampai la 4 pagi. Mmg gila. Air kopi tak sedap dah minum 5 cawan agaknya. Aku pun tatau salah sapa, asalnya air tu dah ngam2 semanis delinn pastu bila dah tinggal sikit air tu, si par trus tambah air, maka jadi la tawar hebeee.. so dalam hal ni yg patut di salahkan ialah... serinditttttt..sebab tiapkali aku suh dia buat air, dia pun ilang dalam semak. Apa kes la budak nih.

Pastu derang main roket bola2 api. Amik paper pastu bakar hujung 4 penjuru pastu terbangkan kat udara. Maka nampak macam bola2 api.*phobia mek ngk*. pastu derang bergambar tak hengat, amik gambar kaki la, tangan la, apa la..mek ikut je... *buat2 tak eksited tak bergambor..hikss*
Pastu sambung balik borak dan delinn ada la tercakap rahsia yg nak cakap tadi. Siap mention tu, "alang pun dah tido, maka boleh la aku citer skit". Pastu dia dapat sms alangz pastu tetiba delinn jerit "i love u alangggz". Ntah apa2 la derang tu. Dah la rahsia tanak share..ahakss! jeles tahap gaban. Pastu dah tak larat sangat baru tido. Aku, delinn, anne ngan anak2, coco dan OB tido luar kemah. Yg lelaki masuk tido dalam kemah sebab takut diperapa2kan oleh delinn...wakakkaka! Kat luar takde nyamuk tapi kalu masuk khemah ada banyak nyamuk. voley? nampak sangatla nyamuk tu pun takut kena geget, tu yg dia dok dalam khemah je tu. wahahhahah! vodoh nyer nyamuk..
Macam biasa sure ada sambungan kan... blog aku mana penah takde sambungan (pastu mana penah sambungpun kan...waakakakak). So kalau u olss nak baca review lain pi la baca blog alangz and delin the drama queen. Gambor2 leh ngk kat sini. jumpa lagiii..tadaaa! lambai ROTU...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home