Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, August 24, 2007

My journey..10 weeks to go..yiehaa!

3 weeks of LP (leadership program) has gone..apa aku achieve? hahahaha! ni nak gelak la nih.. ;p
Meh sini dok diam2 dengar "achievement" aku ...hikss!

ok..first goal, nak reduce 10kg?. As at now baru turun 300 gram. Huhuhu.. abis la aku. Kat opis skrg bizi giler, nak gi gym seminggu dua kali pun payah. errr ni excuses namanyer. hikkss! Aku dah start amik PT balik ngan cikgu dengan spesel diskaun...ehemm! Hmm..ekceli risau btol ni. Dapat plak team Transformer yg pushy giler punya style. "I dont buy your bullshit dear". U tak buat, i'll kick your ass. I tak buat, u can kick my ass (or other part if u want ;p). Cam style komunis gitu.

Pastu derang start la nyusun diet aku, kalau dulu cikgu sorang je yg bebel pasal diet, yer sekarang tambah lagi 6 org. Derang suruh aku start makan quaker oat tetiap pagi. Tak sedap gila! Tapi skrg dinner pun aku blasah benda tu. Tadi time dinner benda alah tu, sempat la sms si Jeff.."I'm having my dinner quaker oat..again n again n again" :(. Dia reply: Ooo great! imagine iena minus 10kg, gempak babe.." ceswegessss... Last2 aku sedapkan ati aku caner nak tau, aku kira kalau rega emas tu satu gram 82 hengget, kalau 300 gram dah RM24,600. Owhh.. i feel gooooood. nananananana...hahahaha! matila kalau derang tau aku pikir canni :p.

Seken goal, mau drive. Yaaa saya sudah boleh drive tapi hanya di daerah subang dan sewaktu dengan nya sahaja..dan juga pada taman2 tertentu sahaja... dan juga pada waktu tertentu iaitu pukul 1 pagi sahaja hahahha.. Motif? time tu kalau baring tengah jalan pun, 2 jam baru ada keta malu2 nak lalu. So first time bawak tu, lawak gila. Aku pakai keta cik asben yg gedabak itu. Sib baik la auto. So cik asben dok sebelah pegang torch light besar suluh kaki aku sepanjang aku drive. voleh? dia nak make sure aku tekan pedal btol. Minyak ngan brek. Bangla kat kedai tu pening agaknya ngk aku pusing2 situ berpuluh kali. Ye lah mana berani nak bawak kat jalan lagi. Savarrrrr je la...

Third goal, nak improve relationship ngan cik asben, cik kids, cik family dan cik kawan2 semua. Utk family aku nampak ada improvement. Cik asben skrg ni cam suka nak spend masa ngan family. Skrg ni plak kitorang tgh kemaruk karaoke. Hahaha! selalu la tgh2 malam pi karaoke kat summit (Time balik aku belajar driving plak). Angkut budak2. Takde la asik nak berkepit ngan bangku bistro je. Lagi satu, kalau ikutkan cik asben aku tu mmg pelupa beno la tarikh2 keramat cam besday ke, anniversary ke. Pastu bila tanya hadiah, asik "pospon tawon depan". 7 tawon dah kot pospon. So time besday aku hari tu aku tak expect apa2 dah pun. Kang kalau mengharap, tak dapat...majukkk. !
!
Tapi tetiba tawon ni pepagi lagi dah dapat kad bunyik2. Pastu lat berapa hari pastu, jalan2 kat soping kompleks, tetiba dia masuk kedai jam and suruh aku pilih satu jam for besday present. Hahh? tepanjat beruk btol mek masa tu, tapi tepanjat2 mek pun mek tetap pilih jugak la kan...huhuhu... So terpilih la satu jam bonia kaler gold. Mek terkasima u olls (ehh dah lama tak dengar ayat kak aidid nih). Ekceli bukan hadiah yg penting kan (ni ayat kaverina cam artis ni), tapi ingatan tu yg penting. Tetiba dia ada plan nak buat seprais, that one sooooooooo swit and priceless woo.. tengkiu2..cik asben.. Muahhhxxxx!Cuma utk kawan2 aku regret sikit sebab aku dah tak bnyk masa spent ntuk korang. Once a while ada time lepak, aku janji akan lepak bersungguh2. Errr ada ke lepak sungguh2? ke selama ni aku lepak tak sungguh2 pun dah macam sungguh2...huhuhu.. i promise my dear frens, ada masa terluang, aku join balik korang mengecet, mengetag (joe taggers i lap yewwwww! i miss yewww!), membelog (PFS), mengolai tanon (geng atrkaus & morrokian), menstabak (waliiiiiiiiiidd).. mengkopitiam (makincikkkkk) dan sume2 la.

The fourth goal nak jadi manager score a. yg tu aku diskas ngan cikgu je la ek. Aku citer sini pun korang nggak paham dong huhuhu..!

Gitu lah citernya..Still got 10 weeks to go before 2nd November (3rd weekend). Go 100%. Living in ur contract! Leaders live enrollment! Fly high! If it's to be, it's up to me! 100% is possible, 100% of the time!Apakejadahnya aku jerit sesorang memalam buta nih...huhuhu..Till then, miss yew all my prens. Muahhhzzz!

****************************

Lupa nak wish.. Hepi besday and belated besday to August baby - delinn, alangz, cL, ima, my LP buddy (Li wei), iswadi, and one of my old fren masa mirc dulu, amrizal @ KLCC sebab dia keje kat KLCC...huhuh.. Wish all ur dreams come truee...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home