Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, February 04, 2008

Bagaimana menghabiskan 8 jam opis hour tanpa ada kerja..hikks!

Penah tak korang rasa penat gila sebab takde keje..dan terpaksa buat² ada keje?..bunyik cam mengong kan tapi tu lah aku for this week. Meh la dengar citer aku..

Last week mmg tungang terbalik siapkan China Top Management company analysis. Gym pun tak sempat pegi (alasan... ;p). Score a pun sempat pass kan prospek kat cikgu jek.. huhuhu..

Pagi tadi time goleks² lps bangun sambil menunggu org umah aku mandi cam anak dara, kepala ligat berpikir..apakebenda aku nak buat kat opis hari ni ek?. "TAKDE!!!". Aku pikir lagi..takkan takde?..abistu 8 jam kang aku nak buat apa? yer soklan yg bijaaaak..bijak..kita mandiii dulu..

So sampai opis kul 8.25. iskk...awal nih.. sempat bekfes.. Kalau masuk kul 8.30 tapi tak bekfes, maunya pitam, sapa yg susah? akuuuuuuuuuuuu jugak yg susah.. lagipun aku salu balik lambat. Kira kaltim la tu. So pi turun kedai mamak. makan mihun goreng. Time nyenduk mihun tu, sedapkan hati dengan berkata² "petang kang konpim pegi gym tau..jgn degil"..huhuhu..

Masuk opis 9 pm. Pergh lega..at least setengah jam suda berlalu..tadaaa..hahaha! Pastu baca email opis..Tak menarik. Baca email yahoo plak. Ada la org bagi² drink, bagi² telur dalam facebook. Suka!. Pastu bukak website kenshido-k-wallet (nengok score a punya income). Yaaaa..ni la peberet website aku recently hahahah! Rasa cam best jek ngk duit masuk almost everyday. Alhamdulillah. Aku plan, this year nak carik duit banyak² through score a. Aku dah ngk bukti terdekat, cikgu (my upline) ngan ayah cikgu (my up-upline). Cikgu geram ngk income ayah dia aku plak geram ngk income cikgu, yg cik asben aku plak geram ngk income aku. TAPI! harus diingat!! cik asben geram bukan sebab income aku banyak ke..apa ke..dia cuma geram sebab dah banyak kali dia suh kuarkan tp aku degil tanak kuarkan...Tapi takpe la..geram² persaingan yg sihat gitu...grrrrrrrrrr...auummm! heheheh.. Asiaworks pun dah slow down sikit aktiviti sebab awal tawon. Once a while aku akan pi sana utk training, guest event, gath atau graduation.

Alamak..baru kul 10.25 am. Nak buat apa lagi ek? Shred kertas pun ok gak ni. Start selongkar dokumen², printed email², kertas² conteng yg penuh kat tray dan kat tepi meja. Umang aii.. tinggi gak. ada la 4-5 jengkal. Napa aku cakap 4-5 jengkal? sebab ia bergantung kpd jengkal org yg mengira. kalau Delinn yg kiut itu mengira, adalah 5 jengkal, tapi kalau aku yg tak kurang kiutnya ini mengira, lebih kurang ampat jengkal woooo. So, duk kat tepi mesin shredder, shred kertas pelan². Ada la dalam setengah jam kat situ. Aku rasa budak² keliling tu dah bengang sebab bunyik shredder tu punya la kuat, tapi takde sapa yg berani tegur. Ni sempoii la kata kan. hikks!

In between, pegi ulang alik toilet dalam 4 kali. Sekali pegi lebih kurang 5 minit tidak termasuk terlelap dalam toilet.

Ngam² pukul 12, start pukul gendang. Buzzz!!! kejutkan khairiah, zurie, bib ngan maya ajak makan. Bib tanak makan. Maya makan kat Mekdi sebab nak study RPM. So "dan lain² tu" ikut aku lunch kat kedai mamak. Lepas makan pi giant beli aiskrim "Moooo" yg lapis ngan biskut oreo tu, ada 10 pieces, rega RM8. Bahagi dua ngan khairiah, dapat sorang 5 bijik. Wohoo..masuk opis kul 2pm. Yayyy! lagi 3 jam nak balik...

Masuk² opis, baca paper setengah jam. Baca blog setengah jam. Terperasan ada sorang member tutup blog. Tit tot tit tot (sms) ngan kawan, "napa ko tutup blog?". Tit tot tit tot jawap balik. Tit tot tit tot tanya balik. Tapi takde jawapan clear diperolehi. Then cikgu sms suh nengok k-wallet kenshido. Baru la ceria balik muka aku. Pi check, sapa yg masuk, pakej apa, line mana (...berapa yg masyuk..huhuhu). Alhamdulillah.

Tetiba data for Thailand masuk. Oh ya..lupa nak cakap, kalau dulu aku incharge of China dan Korea, sekarang China dan Thailand sebab Bib resign so kena rombak balik la ownership of the country. Load data Thailand. Ngam² 5.30pm, ajak zurie pi kopitiam, tak berhasil sebab team leader dia jeling² suh siapkan keje, ajak khairiah..Ok! yayy!

Maka tamatlah 8 jam "Bekerja" saya pada hari ini. Saya menunggu hari² yg mendatang dengan perasaan index hang seng yang bercampur². Hepi sebab takde keje, tapi tak hepi sebab otak letih kena create keje. Rupa² lagi senang ada keje dr buat² ada keje ek? Hahahaha!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home