Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Monday, March 20, 2006

Gath Joe taggers 2006

Senyuuumm ...to kameramen :p

Aku terpaksa menge"vad"kan entry Hatyai - Day 3 untuk memberi laluan kpd review Gath Joe Perantau ini. (macam iklan gitu :p)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Memula derang nak wat gathering Joe taggers masa 3/3/06 dulu tu tapi pospon sebab penggorgonise kata ada hal lain plak. At the same time aku ngan Alangz takde, aku pi hatyai, Alangz pi Brunei/Sabah (dia katalah) kalau Alangz pi hatyai jugak pun mana org tau kan.. ahakss! Tapi tu bukan la sebab derang pospon melainkan terdapat sebab yg lebih penting dr aku dan alangz.. So pospon ke 18/3/06 yiiehaa!

Delinn call petang sabtu, kecoh tanya pasal gath. Masa tu aku kat Tasik Shah Alam tgh perati anak aku main gelongsor. Aku jawap blurr² gitu. Yg aku ingat gath malam tu kat fish market manhattan..kat ikano ker kat curve ker kat tesco ker aku pun tak ingat. Pukul 8 ker, 8.30 ek? malam karang la tanya..hehehe! “Ko nak pegi ke tak ni?”, delinn marah aku bila nengook aku cam blurr jek jawap. “Nak laaaaaa”. Joe pernah kata kat blog dia, org muda (cam coco) selalu selamba..macam tak kisah (tapi keje jalan tau) tak sama macam orang tua. Itulah...mebbe aku tergolong dalam ketegeri muda la kot, delinn masuk ketegeri tua (macam Joe)…hahaha! Pis pis kacang pis!

So malam tu aku datang ngan asben dan anak². Kalau la aku tau Joe nak blanja, sure aku hangkut satu kampung sekali. Sampai kat Fish Market Manhattan, Ikano Power Centre kul 8.30 malam, tapi yg dah ada cuma Puteri, Delinn, Coco ngan tgazfa satu family. Awal² aku memang tak banyak cakap sebab lom warming up. Aku dok perati orang. Then sorang² datang..secara tak ikut turutan alangz, anak ikan (ehem..), angah, bilal dan ima. Then Coco tanya, sapa lagi lom datang, aku jawap “Arc ngan asben, Budak ngan wife, ampat orang lagi” (dalam hati gelak tak hengat hik hik hik!).

Awal² semua order coke atau ice lemon tea atau air kosong. Puteri tgh diet, Delinn “mendakwa” dia dah makan petang tadi. Then Coco kata Joe ada 2 saprais untuk semuaa…dengan penuh sopan santun Coco mengannounce saprais pertama, jeng! jeng! jeng! “malam ini joe belanjaaaaa”, Yahoooooooo! Ooppps eerr Alhamdulillahhh.. Sib baik lom order makan lagik :p ! so mula la order tak henggat. Yg diet dan yg dah makan petang tadi tu, macam teragak² nak order jugak, sib baik derang kuatkan hati tak jadi order. Yg minum coke tadi tukar order amik milkshake :p, yg order fish n cip trus tukar amik ikan masak pelik². Hohoho! ye lah orang jauh belanjakan..kesian plak kalau tak perabiskan.. kan?
Rombongan pihak pompuan
Then sessi perkenalkan diri. Coco, perkenalkan sorang demi sorang (termasuk la anak ikan). Pecah rahsia yg Arc dan Budak tu asben and wife. Ramai tak puashati bila tau pasal ni. Ekceli, aku dah tau last month lagik masa derang datang umah amik puding caramel tu. Tapi aku kaverina baekk punya. Sebab derang kata rahsia. Joe pun nyaris termencarut sebab terkujat (walaupun semua org tau Joe jenis tak suka mencarut *ikon gelak guling²*). Ingat nak sapraiskan org, last² dia yg dapat saprais.

Joe juga bermurah ati utk menelepon setiap orang. Jauh tuuuuu. Aku tunggu gak turn aku…macam takde jer. So aku nengok jer la hp tu dipass² dr sorang ke sorang. Takper, mebbe joe terlupa yg aku datang gath kot. Dah plan nak hantar “sms layang” kat Joe pasni. "Oooo..tak ingat aku yea". Then borak..borak..borak..borak…tetiba Coco pas hp kat aku without saying anything. Aku pun amik hp tu letak atas meja tempat Coco, then Delinn masukkan hp tu dalam henbeg Coco. Dah lama pastu, Coco amik hp dr henbeg dia then dia ngk ada byk miskol. Rupanya masa coco pass hp kat aku tu, Joe still on the line, nak cakap ngan aku (orang paling lasttttt..uwaaaa!). Laaaaaaaaaaaa ye ker?…tak pasal² joe kena bermonolog sorang² dalam henbeg coco, berapa lama aku pun tatau..muakakaka! ampun yaa Joe. Saya nggak tauukk!

Then dapat borak ngan Joe..yayyy! Masa gath buka pose dulu ada org kecik ati kata Joe tak cakap ngan sume orang, cakap ngan sempoii jer. Sedangkan masa tu Joe tgh kasik pesanan panjang lebar kat aku pasal kiriman t-shirt kat pemenang poll - orang tu punya parcel dia hantar ke situ, orang ni nyer parcel dia hantar ke sini sama dengan org satu lagi -, tu yg aku kosentret terhangguk² masa cakap phone tu. Then kali ni ada plak yg cakap, lamaaanya Joe borak ngan ko poii. Pulaaaaaakk.. jgn cakap itu maciam la deyyy, mana der lama, yg lamanya tu sebab tak dengar, asik², “cakap kuat sikit joe..”, “apo ko cakap joe?” “aku tak dengar la joe” dok ulang berpuluh kali…tu yg amik masa nak cakap tu.. btol dak joe?

Rombongan pihak lelaki..mana anak ikan? mana anak ikan?

Untuk menunjukkan yg Alangz btol² baru balik dr Brunei/Sabah (ok..ok..aku caya ko tak pi hatyai :p), maka dia pun bawala cenderahati untuk kitorang - Pearl yg sebijik² tu. Baru nak pilih² then Alangz suh aku amik semua sebab aku orang yg paling last dapat. Derang semua dah amik masa aku on phone tadi. So, aku dapat 7 bijik white pearl dan 2 bijik black pearl. Aku terkilan gak sebab ramai yg tanya cenderahati dr Hatyai. Serius aku terpikir nak beli haritu, tapi tak cukup masa…(ok ker alasan tu? tak cukup ok, cuba lagi sempoii)..err tak cukup bajet (yg ni ok? isk ada ka..tak lojik)..err ekceli mmg tak ingat sebenarnya.. (aarr yg tu baru btol). Sebelum pegi mmg plan macam² tapi sampai sana plan lari ntah ke mana. Nanti la bulan 7 insyaallah aku pi lagi bawak sebenir utk korang plak.

Adehh..penat nak mengarang ayat panjang lebar cam delinn, Aku ringkaskan jer la yer..

Ayat fofuler ketika gath:-

1) “sapa the MOLE tu ek?, joe ada cakap tak” (soklan sama diajukan pd org² yg baru lepas borak ngan Joe)

2) “apa saprais ke-2 nyer? joe ada cakap tak?” (sama seperti diatas)

3) “Alangz…pot pet..pot..pet..anak ikan… pot pet..pot..pet..anak ikan…” *yg ni cakap bisik²*

4)
“Hah? arc tu wife budak?” / "apa??? budak tu asben arc?" / "hoh? arc ngan budak tu seben n wife?"

Selepas sessi menganyam ketupat


Perkara berlaku ketika gath:-

1) Ima yg cukup aktif di tag, rupanya amat pemalu di luar. Ntah berapa perkataan jer dia sebut malam tu ek.

2) Masa setiap orang sebut nama betul memasing, Bilal ada cerita tersendiri. Sepatutnya nama dia Fauziah tapi org yg tulis surat beranak tu letak nama Biziah. Unik nama tu. Aku lupa plak tanya asal usul nama Bilal hehehe!

3) Waitress yg serve air kat kita tu kan, dia siap ngumpat kita kat member dia “sabar jer la aku derang ni”, bila kita ignore dia time dia tanya “yg ni sapa punya?.. yg ni sapa punya?”. Macam mana la org tak ignore, masa orang tengah rancak bergossip la dia nak menyelit tanya...

4) Banyak tul gossip malam tu. Tetiap kali kuar gossip baru, aku sure terkujat sebab serius aku baru tau. Bilal tak caya, dia kata “eleh sempoii, tiap kali aku citer ko buat² terkejut”..pulakkkk! ingat aku reti berlakun macam puteri ka..adehh!

5) Anak ikan sure rasa menyesal tak sudah join gath tu, selepas menerima latihan-menjawap-soklan-bertubi² dari Puteri.

6) Anak Tgazfa yg cumey itu kosentret minum milo ais dr awal sampai la akhir majlis. Sikit² sedut straw, pastu lap mulut, pastu sedut straw lagik, pastu lap mulut..ulang² sampai ke sudah. Sopan santunnya, ni musti ikut perangai mak dia masa “muda²” hehehe!

7) Masa bergambar reramai (anak ikan jadi kameramen), aku saspek ramai yg senyum kat anak ikan, bukan kat kamera :p

8) Bills semua RM481. Joe bagi RM553. Terer sungguh kitorang membajet, agak² dah nak dekat RM500, semua otometik stop mengorder :)

9) Ada yg mereka cerita "ntah² pasni Joe call lagik kasitau saprais ke-2 -> "dia tak jadi belanjaaaa!!!." Ada yg dah tunjuk muka cuak dah..hahaha!

Perkara berlaku selepas gath:-

1) Sebahagian peserta gath, sambung lagi berembun kat kedai mamak Taman Tun, tak puas beramas-mesra lagi ek.

2) Joe kata muka asben aku ada banyak sama cam muka dia. Yg beza, mata asben aku sepet, mata dia bulat. Haw kam mehh? Tak dapat aku imejin camner muka Joe..(nak kena buat superimpose ni)
Joe: dah sempoii, aku besarkan gambar laki ko, tak sama kalau dekat2, kalau dari jauh hampir sama <- sampai gitu sekali ko check? Huhuhu..

3) Ada ka patut, derang kata asben aku hensem, muka innocent, muka alim, muka baik..err kalu gitu next gath aku simpan dia kat umah je la yer..hahahaha!

Aku nak cuba elak dr guna ayat ni sebab Puteri kata ayat ni dah bese sangat orang tulis bila review pasal gath. Tapi aku tak pedulik aku nak tulis jugak. “{yg ni baru tambah} Tengkiu kepada cik coco yg menggorgonise gath ini, para taggers yg sudi meluangkan malam sabtu (yg sanggup tak pi merempit kat jalan TAR) semata² utk join tugeder-geder ini ..dan juga Tengkiu Joe sebab belanja kitorang, moga murah rezeki dan dipermudahkan segala urusan. Ko memang best!”

"kitorang pun best jugak" *cess! ada plak yg menyampuk*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home