Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Thursday, April 13, 2006

Berjoging-joging dahulu...berkurus-kurus kemdian...

Bila pakai kasut ni, terasa cam joging sama itu Ady Putera. Wai em mau ikot tak? :p

Ni kasut joging saya. Saya suka joging, hari² saya pegi joging.

Kasut tu cik abang yg sponsor. Kalau malas joging terasa sket rasa bersalah (rasa sket jek, yg banyaknya rasa hepi..hik! hik! hik!). Amik semangat Ady Putera sket yg suka kaler oren (ada ketan ker cik Nah oiiii) :p. Tiap kali jogging, buat 2 round keliling tasik Taman Jaya. Nanti dah expert nanti bleh la pusing satu Tasik Titiwangsa plak sambil sepak² ittew bola volibol *wink*. Mula² joging dulukan, amik masa 40 minit nak komplit 2 round, pastu lelama setengah jam pastu lelama 20 minit jer. Skang dah terer sikit, leh abis 2 round ngan foundation menten tak cair²..wa cakap u olls.

Ekceli ramai budak seopis sajes aku pi fitness first yg jauhnya se-lrt PUTRA jer dr opis aku tu. Tapi memandangkan aku ni spesis hangat² *tuutt* ayam, kang bayor banyak² pastu asik ngelat tanak pegi, rugi plak kan. So derang kata kalau tanak pi gym, pi lah joging. Aku pikir, ok la pi joging, at least kalau time ujan leh kasik alasan tokleh joging...woopppppsss! (tutup mulut) :p

Maka bermula la rutin baru sebagai seorang penjoging, aku di monitor (saiful apek kata tak kisah la monitor apa pun..17 inci..14 inci ker ) oleh sorang budak opis aku. Dia ni mmg hantu fitness. Sarapan dia cuma salad ngan telur rebus, jus blender sendiri, lunch salad ngan tuna. Umang aii bleh mati kejang aku gitu. Tapi tu dia la, aku still ngan rutin aku. Makan kat Ka Fei Dian sama makincik atau kedai mamak hari². Kopi tak tinggal. Time awal bulan bleh la pi stabak selalu, tengah bulan terpaksa la minum neskopi tin jek, ujung bulan plak kena la pi panty bancuh sendrey kopi cap kapal api. Nak wat cemano kan..

Sempoii sedang menggayakan pakaian jogingnya. Aaarr? tak nampak aku? hmm..3 jumaat lagi la tuuu...huhu

Ada sekali tu, ntah apa sebab ntah, semangat nak joging membuak-buak-buak sungguh. Tetiba baru aku tingat aku terlupa nak bawak tiset. Tak patah semangat, dan² tu jugak aku pi Giant kat emkop pi usha tiset. Dapat la satu rega RM19.99, ada sket kaler oren jugak tuuu..huhuhu.. Lps beli, baruuuu jer nak pi toilet tukar baju, tetiba dapat sms "abang dah nak dekat sampai, turun skang". Uwaaaaa! kuciva va va va! buat bazir jek beli tiset baru...huhuhu.

Jumaat lepas, lepas joging aku balik ngan pakaian joging. Pastu dari hari Ahad lagik aku dah buat reminder "Jangan lupa bawak tiset joging besok". So hari senin, aku bawak la tiset ngan kasut gedabak tu sekali. Naik lrt lak tu sebab dah lambat, Syahira buat hal tanak gi sekolah. Masa pikul banyak barang la kena naik lrt. Time aku bersenang lenang bawak perut jek, ada plak yg baik hati hantar sampai depan opis.

So lepas opis, keje pun dah settle, dah ready sunggoh la nak pi joging ni. Cuaca mmg dah cun dah. Aku kuarkan pakaian dr dalam beg kertas yg aku tinggalkan kat opis, aik? cuma ada towel kecik jer?. Suar joging mana? laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Idup² aku ingat suar ada kat opis. Rupanya ada kat umahhhh. Tiap kali joging mmg aku bawak balik tiset tu basuh. Berpeluh gitu takkan nak perap dalam opis. Kalu suar seminggu 2x jer gitu. Baru tingat Jumaat lepas aku balik umah ngan baju joging. Musti la suar ada kat umah. Tensennnn..rasa cam nak hantuk jer paler kat bucu monitor. Partner joging aku selamba jer cakap "you beli la seluar baru". Umang aii berdesing tinger aku. Pastu gerammm sangat, aku trus pi Ka Fei Dian order Asam Meehoon ngan cincau. Mencik! kan dah terpaksa amik food terapi utk sejukkan ati :D

Saya akhiri dengan pantun ampat kerat,

Berjogging² dahulu,
berkurus² kemdian..
Lepas berjoging berbatu²,
marilah kita pegi makan..

Yayyyyy!!

Eh lupa nak cakap. Hepi Besday Joelabu PFS niari yg ke-32. Moga sukses selaluu..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home