Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, March 09, 2007

Ceritera bas & lrt..

Cerita 1

Aku salu kebetulan satu bas ngan sorang mamat ni. "Kitorang" turun kat asia jaya. Hari tu cam bese aku tido, bila terjaga, aku ngk mamat tu ada lagi..so aku tido balik..pastu bangun balik..ada lagi..tido balik. Kali yg keberapa ntah aku tido-jaga, tetiba aku nampak menara rebung dah ada kat depan mata ..sudahhh..cuak dahh. Mata melilau carik mamat tadik, mamat tu still ada gak tapi tgh tido!. Hampeh tul!. Pastu bila mamat tu terjaga, dia pun terpinga2 pandang aku..aku rasa dia pun cam aku gak, selagi aku tak turun, dia pun tak turun. Aku terbabas, dia pun terbabas. belasah! wakakakka! elok sgt la tu. Last2 aku turun kat bangsar, mamat tu still terpinga2 lagi tatau turun mana. wahahahahha! Aku ingat pasni aku kena carik "petanda aras" lain lah. Mamat tu takleh pakai..kuat tido gak tu... macam akuuuu.. ;p

Kat lrt bangsar tu lah, aku terjumpa Delinn. Amboii suka sakan dia bila tau aku terbabas. Untuk mengelakkan rasa malu yg terlampau, aku menten buat muka poyo depan delinn. Harap² dia stop gelak and start kesian kat aku...hahahaha!

Cerita 2

Masa awal² keje dulu masa tahun 1997, aku mmg naik bas sebab baru keje maa, nak save duit katanya. So, aku salu kebetulan naik bas sama time ngan sorang brader ni, dia keje kat Naza aku rasa, sebab dia turun dulu pastu baru aku turun kat asia jaya. Tu citer 10 tahun dulu. Masa tu aku anak dara lagi..pheewwwittt! Selama 10 tahun dah bermacam² publik trenspot aku naik, walaupun aku dah ada lesen keta sejak 2001. You know me rite, lesen tu aku peram buat pekasam jek.. hikkss!

So banyak zaman aku dah lalu sepanjang 10 tahun tu..
1) zaman naik bas
2) zaman asben antar naik keta sampai depan opis
3) zaman asben antar sampai lrt kelana jaya pastu aku kena amik lrt sampai taman jaya
4) zaman naik motor besar kawasaki eliminator (stop sebab asben eksiden)
5) zaman asben antor aku sampai komuter batu 3 pastu aku kena naik komuter sampai kl sentral pastu dr kl sentral naik lrt gostan balik gi taman jaya
6) zaman naik bas balik.

Aikk... owh ya...aku rasa aku perlu akur bahawasenye doniya itu bulat, balik² aku kena naik bas jugak..hahaha!


Masa baru² aku kena naik bas balik ni kan, lebih kurang 2 bulan lps, aku terkujat beruuu-ang sebab brader yg sesama naik bas tahun 1997 tu kan, still ada lagi and naik bas sama. Macam citer hindustan pun ada, cuma takde nyanyi² atas bumbung bas je la. So sepanjang dok dalam bas tu aku terpikir, selama 10 tahun ni, dia mmg naik bas jugak ke atau dia pun cam aku, naik bas, lrt, komuter, motor, kereta segala, pastu last² naik bas balik..

Alaaa pedulik apa aku, asalkan hati aku senang. Hati senang sebab tiket RM2 leh guna byk kali tapi leh guna pada hari yg sama. Byk save seh..Cuma baru² ni aku cuak balik. Asben aku beli motor baru lagik, kali ni motor elegan (leh kamceng ngan vad nih ;p). Apakah nasib aku jua akan berubah pasni kena naik motor plak aiyyaaa!! yaaa..aku konpim..doniya itu bulat.

Cerita 3

Pernah sekali dulu, time tu aku dalam lrt yg penuh sesak ya rabbi, sampai kembang kempih la idung aku nak amik napas. Sampai kat taman jaya, aku terpaksa menyelit² (masa tu lom kurus, berat lam 76kg..hahahha) cecelah org ramai nak kuar lrt. Korang paham je la kan, lambat sikit jek, pintu lrt tutup dan-dan gak ko kena turun kat stesen lagik satu. So time menyelit nak kuar secara bersungguh² tu, ada gak yg tolak² aku dr belakang. Pastu tetiba aku kena tolak yg amat kuat sampai mulut aku yg berliptit clinique long lasting tu terkena kat bahu sorang mamat ni, and cantikk jer berbekas gincu kat baju kemeja putih dia. Aku rasa nak pensan n rasa serba salah yg amat. Tapi nak cepat punya pasal aku terpaksa blah gitu je tanpa ckp sori kat budak tu.

Aku pikir apa korang nak tau..ntah² pastu brader tu sure gaduh/break ngan awek/bini pasal liptit tu. Aku penah ngk citer sinchan, bapak sinchan kena belasah teruk bila mak sinchan jumpa kemeja ayah dia ada kesan liptit (tu pun sinchan yg bagitau huhuhu). Ataupun, dia terpaksa menahan malu sepanjang hari sebab org ingat dia playboy..Ngeri sehh...tapi kalu dia bijak bistari sikit, dia leh je basuh jek baju tu ngan sabun.. ilang per.. atau beli baju baru jek..hahahaha!..(gelak buragas tak insaf2 lagik tu ;p)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home