Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Friday, March 21, 2008

Update la bang poii...

Nak suh aku sambung entry aritu? ntah..aku pun tatau nak sambung apa.. hiks! ampun yaa.. Lama gilos aku tak apdet. Bz gilos katanya. So, kali ni aku buat ringkasan apdet apa yg perlu je la ek..

*************************

Last week, timbang. Pergh dah berapa bulan tak timbang. Owh tohann!! Berat naik 4 kg. Arghhhhh! Hmm.. So sekarang aku ada new mission. Yeeaa..mission.. tatau la mission impossible ke possible. Cikgu suda slow talk, suh aku all out mcm dulu sebab dia tau capability aku. Antara malas ngan rajin jek. Dan biasanya malas la..huhuhu..

Yelah..yelah.. aku revised goal aku depan dia.

"By end of April, saya musti turun 5kg...kalau tak turun, saya akan quit gym!". Sambil menghentak meja kaunter gym dan tunjuk muka ganaz ala² abe Bo Li Chen.. (ensemnyeee) Hmm..tataula aku, goal tu menjadi ke idak? * sebab kalau kuit gym pun ok gak? leh lepak kopitiam tiap² malam*. Opss ..astagaaa! setan mana yg goda aku ni..isk! isk!

Tapi tu tak bermakna korang takleh ajak aku ngedate ke, lepaking kat ayam gols ke.. Aku boleh pegi tapi minum air sajork.. Macam tak cayakan? memang..aku pun tak caya...hahahaha!

*************************

Pilihanraya dah abis. Result dah kuar. Kabinet dah bentuk. Pembaharuan. Just wait and see what kind of pembaharuan derang nak buat. Tapi aku terkilan gak sebab idola aku kak pidah dah takde dlm kabinet. Dia kan leadership study aku masa LP. Walaupun byk kontroversi tapi so far skill of leadership dia takde sapa leh lawan.

Bila kabinet dah bentuk, macam² pe'el kita nampak. Ada yg merajuk². Ada yg tepanjat tak jadi menteri. Ada yg buat² tepanjat sebab tetiba jadi menteri. Bagi aku simple jek, kalau ikhlas dalam perjuangan, kita akan sambung perjuangan walau dalam apa keadaan sekali pun. Bukannya bila dah takde dalam kabinet, terus nak letak jawatan bahagian parti la apa.. Dengan alasan "pinggan tak retak, nasik tak dingin (ntah apa kait ntah kan..) orang tak nak, aku pun tak hingin". Orang cuma tanak ko jadi menteri je..bukan tanak ko dalam parti.. Macam budak²! Cool beb!

*************************
Adik lelaki aku kawen bulan 6 ni. Mak aku dah start bz buat bunga tulur dan hantaran (masih tak puas hati ngan jawapan makinicik, ada ke dia kata tulur paling besar tulur ikan paus seba dia leh jadi sebesar volkswagen beetle..bila dia...hmm tatau hikks!). Aku jadi AJK adhoc *hiks!* utk goody bag bg pihak pompuan. Apa mau taruk dalam yaa.. Korang kasik idea boley? jenuh mikir dah nih..

*************************
Tiba² aku miss someone..Really hope tetiba dia muncul kat depan mata aku.. Miss you very much..

*************************

Aku tgh bz kat opis. Sedang buat 2 pojek dalam satu masa. Kalau dua² benda ni siap on time, aku dapat prove something to my top mgmt. Yayy! Aku bukan takat multitasking dalam bidang tenet-tenet je tau... hiks!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home