Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, November 25, 2008

Hepi 11th anniversaryyy!

Sabtu lepas, genap 11 tahun our marriage.. hehehe.. terasa tuanya akuuuuu..ehh kitoraaangg ;p
Tawon ni aku cuma bagi kad jek kat cik asben. Nak hadiah? ni yg dalam peyut ni bukan hadiah ke? hadiah busattt punya. Cik asben bukan ingat sgt pun. Jumaat malam tu dia sibuk nak pi taekwondo kat UTMKL. Bila aku diam je, tak huk tak hak..terus dia kata "ok..ok..kita pi makan pizza malam ni". Dia tau aku protes ler tu.
Sabtu lak, aku sempat tulis kad pagi² buta dan bagi kat dia dalam keta. Depan kad tu ada gambar kucing dua ekor tgh in love.. bukan make love okkay.. semenjak ada kiki ni, semua menda nak berbekgroundkan kucin, rasa cam kiut jek walaupun kita tak kiut. So for the whole day aku dok umah mak. Bosan ek? sebab cik asben ada majlis long service award kampeni dia kat Hulu Langat. Dia dpt award gak sebab dah 6 tawon keje situ. Takleh lawan aku yg dah 11 tawon keje kat kampeni skrg ni huhuhu..
So sepanjang² hari tu aku kat umah mak.Fifi (kakak) ngan ieta (adik) pun lepak sama. Huiyoo kecoh. Teha yg kat politek sabak bernam tu pun balik so hepi gak la sebab ramai org... (dan tak yah masak..oopss!)
Kul 7 baru cik asben balik. Aku cakap aku nak dinner kat jalan doraisamy, makan sup ekor. Nampak cam tak lojik sebab penat² cik asben balik aku ajak dia pi KL. Dia cam berat ati nak pi tapi dia bawak gak aku, takut kempunan. Blom sempat kuar subang, aku kata kat dia, takpe la..kansel..kita makan sup abu kat MMZ TTDI jek.. sama jek sup dia.. sebab aku tingin kat sup dia, bukan mamak yg jual sup tu, so kat mana² pun resepi dia sama per.. perghh.. lega dia.. hehehee..
So itu je la celebrationnya. tak kisah la, aku cuma doakan our marriage will kekal selamanya. Amin..
Nanti aku citer camne aku jumpa ngan cik asben aku..di entry yg akan datang..tungguuu... wahahahah!
*********************************
Lupa nak apdet pasal visit check baby last week. Konon nak pi check hari Rabu, tapi cik asben ada meeting 3 hari suntuk since monday. so kensel. Hari khamis nyer aku on leave, konon nak jumpa dokter. Dokter lak hari tu shift petang dr 6-10pm. Lps ngk Madagascar anak beranak (oops!) kitorang headed ke pusrawi. Choyyy! dokter cuti ler pulak and derang lupa nak inform aku memandangkan appmt asal aku hari rabu..bukan khamis. So jumaatnya, pi jugak la jumpa dokter, masuk opis lambat sikit.
kalau 2 minggu lps, berat aku turun 1.5kg, tapi hari ni berat aku naik 2kg dalam 2 minggu. Dokter trus suh aku stop makan segala tok nenek punya vitamin dan kontrol makan sebab sepatutnya dah akhir² nak salin, berat kena tambah dalam 0.5kg je seminggu. Kalau 2 minggu lps berat baby dlm 2.7kg, hari ni berat dia 3.35kg. Dokter kata kalau nunggukan due yg 10/12 tu, mau berat baby macam abg² dia dulu around 3.8kg. So dokter suh datang lagi on 5/12 and check kalau baby menten besar, mebbe dia suh salin on that day je. Uiyoo..seriau. Tak penah lagi aku kena paksa bersalin sebelum ni. Dokter kata utk tak menyeksakan ibu time bersalin nanti je dan cuba elakkan dr operate. Hoho..mmg tu yg aku paling takut sekalipun.
So sekarang, bekfes makan cereal atau quaker oat.. lunch makan nasik separuh je walaupun kul 3pm je perut dah start lapar balik, tapi kita ada misii.. yakni diet utk kebaikan saya dan baby.. eheheheh..
Bulan 11 ngan 12 ni manyak tol event.
22 Nov - 11th anniversaryyy
27 Nov - besday cik asbennn! yayy!
30 Nov-4Dec - Mak daddy pi bandung so aku kena cuti sebab nak jaga the kids.
5 Dec - appoinment ngan dokter. Kalau "perlu", kena bersalin hari ni gak. kalau "tak perlu" leh makan banyak lagi.. ;p
6 Dec - annual dinner kampeni aku. Tema "Hawai". Wahahahah! tak s emenggah la boyot² gini pakai baju hawai.. bunga besar² and kalau lagi berani letak tempurung kat dada.. choy! choy! nightmare siot..
10 Dec - due date bersalin.
25 Dec - bbbbbbbbbbbbbonus.. uhuk! uhuk!
tu blom termasuk besday berderet family and kengkawan aku..isk berdebar la pulak nak nunggu bulan doblas... So kpd sesapa yg berhajat utk menyetabak bersama² saya, boleh la meneruskan niat tersebut pada minggu ni atau minggu depan hari rabu dan khamis... tapi konpim la awal² sebab saya terpaksa membelen kan diet saya sebelum menyetabak tak hengat pada hari tersebut.
Sekian...
Maju ke depan la perut utk sempoii..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home