Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, November 05, 2008

Pusrawi..

Isnin lepas, aku jumpa bidan Yati (owh ya.. nama bidan skrg glemer2 yew..kalau dulu bidan joyah.. tijah..limah..) suh ngk2 kan baby. Dia kata kepala baby dah kat bawah tapi lom engage lagi kat pintu rahim. Sipi2 gitu. Lps urut badan lega gila..especially kat pangkal peha yg sakit, sampaikan buat aku jalan terdengkot2 seminggu dua ni. Bidan kata urat kat situ kembang sebab byk jalan dan berat baby byk menekan ke arah situ.
************************************
Hari ni aku cuti. Instead of pi Sepital Putrajaya or Serdang, cik asben sajes pi Pusrawi kat Kota Damansara je. Dekat ngan umah, tapi pagi tadi jem gila situ, setengah jam baru sampai. Tunjuk surat referal dr klinik H*j*r baru derang kasik register. Timbang berat. Turun 1.5kg dr 2 minggu lps. Berat skrg 80kg balik.
Check up ngan dokter lelaki. Adeh.. ni yg maleh nih.. aku prefer dokter pompuan. Tapi ok la nampak professional dr dokter blurr aritu. Guna scanner itam putih yg sama tapi laju je dia explain memacam kat aku.
"yg ni kepala.. dah kat bawah.."
"yg ni kaki.. "
"yg ni badan.."
"yg ni uri.. cantek kat atas.." (apa yg cantek..aku pun tatau)
"yg ni air ketuban.. elok je maknanya baby tak kecit.. kalau air ketuban sikit baru ler baby terbantut.."
"berat baby sekarang 2.70kg. kalau dia lahir ujung bulan atau awal bln depan. mau cecah 3kg lebih ni. "
"aaarr ada nampak cam bibir ni.. Insyaallah baby girl"
aku ngan cik asben sengih jek, sebab aku dah deal ngan dia, kalau baby girl, dah leh consider bongsu dah sebab nanti sure terlebih manja cam syamil.. kira ok la kalau bongsu girl manja..tapi tu perancangan jek..
Kalau ikut scan, due dia adalah 10/12/08. So memandangkan skrg dah 35 minggu, ekceli dah kena ready utk bersalin bila² pun. Kemungkinan ujung bulan ni atau awal bulan depan. Dokter kata bila dah sakit betul nanti baru pi bersalin. Time tu kalau baby songsang ke hapa, kita carik alternatif lain. Dia pesan jgn risau2 dan sibuk2 nak operate sebab takut teroperate time baby lom cukup matang (8 bulan) and nanti baby ada masalah lain.
Rasa lega sesangat. Selama ni aku dok takut ngan apa yg dokter blurr cakap. Baby kecit la.. pastu besar balik la..pastu kecut balik la.. sume tu bergantung kpd kepower-ragersan (experience) dokter2 tu dalam tugas derang sebenarnya.
Next visit 19/11/08. Since dokter kata leh bersalin bila², so bermacam benda la aku dok pikir.. nak kena settle before salin nanti..
( ) makan kat korea restoren ... hikkss tu pun masuk gak
( ) siapkan keje kat opis
( ) prepare beg baby dalam keta
( ) soping baju sekolah syamil & syira
( ) prepare duit nak bersalin
( ) minta maaf dr kengkwn
( ) doa dan semayang hajat byk2 agar semua selamat..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home