Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Saturday, December 27, 2008

Wan Nur Qistina di dalam rumaaahhh...

Wan Nur Qistina binti Sharifudin

Alhamdulillah semua selamat. Saya selamat. baby selamat. Perut saya juga selamat dr kena operate.

Aku start kuar tanda, hari senin lagi. Tapi mak aku kata lambat lagi tu, mau lagi 2 hari. So aku cool je la.. Besoknya, sakit makin kerap. So pukul 1pm aku pi sepital, menyerah diri. Check, baru 1cm. Dokter sajes, aku balik dulu, soping2 atau jalan2 apa yg patut, besok kul 8am, datang sepital balik. So lepas tu aku round kat Giant Kota Damansara, makan Keni Rogers ngan milk shake lagi tu. Tu pun atas desakan cik asben. Dia kata nanti time pantang nanti tak leh makan bebenda tu. Mek pasrah je la melantak.. kalori blakang citer.

Malam tu sakit makin kuat. tapi menten lagi. Pi dinner makan ikan besaq lagi. Jln dah terkengkang2 dah tahan sakit. Mlm sempat berkebun lg tu. Habis rumput2 kat depan umah aku cabut. Besoknya kul 6am aku pi sepital sebab tak larat dah. Dokter check dah 4cm. Perghh patut ler sakit len mcm..

Tepat kul 10.05am, 17th December 2008 maka lahirlah seorang lagi puteri beta seberat 3.60kg secara normal. Jgn ditanya berapa lama aku kena meneran..huhuhu.. 4x je. Yang aku ingat time dekat² nak salin tu, dokter suda kasik satu injection buat aku lalok. Either dia takut aku tak tahan sakit atau dia bosan dengar pitching sore aku yg amat tinggi. Idak ler menjerit tak tentu hala tu kan.. tapi kita sebagai org Islam bila sakit kontraksi tu datang, kena byk2 istighfar.. zikir..baca doa bersalin byk². Cuma aku syak la, aku buat sume tu dgn pitching yg tinggi sambil nahan sakit. Tu yg dokter tak tahan tu kot.. ;p

So time baby kuar, baby pun lalok cam mak dia gak. Dia senyap je tak nangis. Kat kanan aku, cik asben sibuk nyuruh "push! push! push!", kat kiri plak aku nengok dokter dah timang baby tinggi². Aku pun konpius. Budak dah kuar, aku nak kena teran apa lagik? Pastu aku tanya cik asben "nak push apekebendanya bang.. baby dah kuar pun" .. wakakaka.. sian cik asben, melampau gabranya tu. Skarang aku dah recall balik camner sakit bersalin.. untuk kasik semangat pada Puteri dan Anne, aku cakap.. "alaa sakit cam period pain tahap gaban jer..". Bila budak nak kuar rasa cam nak buang air besor. Tu je.

So sekarang aku tengah berpantang (pantang nampak makanan) kat umah mak aku. Baru 11 hari. Ada banyak hari to go. Owh ya, last week baru timbang, berat suda 75.5kg dr 84kg. Yaa..yaa.. long way to go. InsyaAllah boleh slim.. caiyok! caiyok!

Owh ya..nama baby tu tak berapa sama ngan abang dan kakak dia. Aku plan nak letak nama Wan Nur Sya..... tapi cik asben beria nak Wan Nur Qistina. Makna dia Cahaya Keadilan. Tapi harus ditekankan di sini bahawa nama tersebut tiada kena mengena dengan politik di Malaysia yer.. Sekian..;p

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home