Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Wednesday, April 29, 2009

Senin yg trauma..

Cik asben gi penang dari sabtu malam sampai selasa, utk jadi judge Tournament MRSM kat Penang. Lama tu, 3 hari aku jaga baby Qis sorang2 tgh malam..ehem...

Biasanya, tiap pagi aku akan merempit ngan cik asben sampai kelana jaya, tapi since dia takde, so aku kena naik bas dr Pekan Subang ke Asia Jaya. Naik bas Rapid KL kul 7.20am, line clear. Kat bhgn blakang byk seat kosong. Average, 2 seat utk sorang duduk. Aku pilih seat betul2 sebelah pintu bhgn belakang. Tiba2, ada sorang apek cina tua tetiba dok sebelah aku. Dia terus baca paper. Aku terpikir gak, dari langit mana plak si apek ni datang. Dah elok2 semua org dok sorang2, tetiba dia nak share seat ngan aku. Apa barang kan.

Then hati aku tak sedap. Aku buat2 tido ayam. Tapi aku pasan, mata dia dok baca satu page yg sama lebih kurang 15 min. Something wrong somewhere. Aku cool je sambil pegang henbeg Liz Claiborne, kaler ceklat yg mempunyai 3 kompartmen (oops ni nak citer pasal benda saspen la, bukan pasal henbeg la poii oii.) aku erat2. Then aku terasa peha kanan aku kena tekan. Aku ngensot ke kiri. Dia terus buat2 tukar page lain. He did the same thing 2 kali. Then kali ke 3, makin jauh tangan dia, dia tekan, atas riba aku. Aku nekad bangun, dan jerit "hoiiiii" kat dia. Mengelupur dia bangun, terus pindah pegi seat tengah. Nampak sangat dia salah. Kalau tak salah, sure dia terpinga2 kan. Pastu aku jerit "bastard!". Dia buat2 bodo je..ataupun dia mmg tak paham org putih. Orang2 belakang aku dah bising tertanya2, tapi aku rasa derang dpt agak, sebab masa aku jerit hoiii tu, aku pandang tangan dia yg merayap tu.

Mata aku dah bergenang dah. Dah la tak cukup tido. Baru plan nak tido, ada org buat sial. Pastu,ada sorang budak muda keje sama ngan opet t-n-b dok sebelah aku sambil baca buku tebal. Nampak baik, sebab dia baca buku tebal. So dgn konpidennya aku tido sampai ke lrt Bangsar..napa stesen lrt Bangsar? bukan lrt asia jaya? owh sebab aku terbabas..nyenyak beno tido. Kat lrt Bangsar, aku tgk apek tadi turun gak. Aku terus lari naik fly over. Dia turun bas, terus pandang kiri kanan macam tak familiar tmpt tu. Then dia nampak aku dr jauh, dia terus jln menghala aku. Aku lari pecut (ngan baju kurung yg sopan dan ayu itu) ke lrt, ngam2 je lrt pun sampai. Uwaaaaa!! trauma gila...

Jiwa semakin tenang. Salimah pun meneruskan perjalanannya (kata nabil). Turun stesen Lrt taman Jaya, depan A&W, aku pun melintas jalan. Biasanya aku melintas ikut mana dan je, kalau keta banyak, aku akan lalu tiang lrt yg pertama. Kalau keta tak banyak, aku akan susur jalan tu jauh sikit dan lalu tiang ke 2 atau ke 3. Time tu keta tak byk, so aku jalan ke depan sikit dan lalu between tiang 1 dan 2. Masa tu ada aku, sorang chinese guy ngan sorang chinese lady nak melintas jalan lagi satu. Tiba2 satu myvi kelabu datang dari arah hilton, laju gila menghala terus ke arah kitorang, dan gedeganggg langgar tiang lrt yg pertama, which is ngam-ngam 1 meter dr kitorang. Kitorang kaku tak bergerak. Kiranya, keta tu langgar tiang dr arah depan, dan kitorang betul2 ada kat blakang tiang tu. Kalau tiang tu, jenis tiang umah, dah lama kitorang pun kena sapu sekali.

Driver dia, indian lady, berdarah2 muka, kuar dr keta jerit2 mcm histeria "hellppp mee!!!!". Kalu cina mungkin "koomenggaaaa!".. So banyaklah teksi yg stop dan tolong tenangkan pompuan tu. Aku yg rasa luluh jantung ni, terus menghala ke opis sebab pompuan cina tu kata "bahaya stay sini..takut itu kereta meletop" which aku rasa tak kot. Tapi aku ikut je la. Dia dgn caringnya pimpin aku ke opis (aku rasa dia pun cuak ngk aku pucat sepesen). Pastu dia kata, dia biasa lalu tempat yg kena langgar ngan keta tu (depan tiang), dan kebetulan aku pun camtu gak. Aku takleh imagine, kalau aku lalu tempat yg biasa tu, sure time tu dah penyet kena hempap myvi tu. Tak pun kalau dia terbabas ke depan sikit, mmg kena la seret la kitorang. Nauzubillah. Dan2 tu jugak..aku bersyukuuurr sangat, diberi satu lagi peluang idup olehNya. Tuhan gerakkan hati aku tak lalu situ, aku lalu belakang tiang. Aku sampai opis sambil nangis2 dah. Sebab ni trauma ke-2 aku pada pagi tu. Jenuh budak opis pujuk aku. End up, aku byk nangis dr keje haritu.

Sampai ke malam, badan aku seram sejuk dan menggigil. Macam2 dalam kepala aku.. takut..trauma... tapi aku bersyukur sebab Allah panjangkan nyawa aku. Tingat muka B.dins, syahira, syamil dan baby Qis..aku jadi sayu balik. Mungkin ni satu pengajaran utk aku supaya tak leka ngan hidup. Terima kasih Ya Allah!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home