Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Sunday, June 07, 2009

Team building - Day 1

Ni entry tertangguh namanya.. citer pasal team building kat Gopeng, Perak.

Day 1 - 22th May 2009

Before bertolak. Look fresh and hepi..huhuhu. siap la ko!..


Aku tumpang Khai & Azrul pi opis sebab cik asben ada meeting pagi tu. Kul 7.30 sampai opis. Semua org sibuk show off tiset, repellant & sunblock terlatest katanya. Aku sempoi je, mana yg ada, aku bawak, yg takde aku pinjam khai je...ahaks!

Dalam bas, big boss buat kuiz. Hadiah dia vocher JJ. yayyy! Since aku malas nak pikir, so aku tk dpt jwb apa2 soklan & cuma dapat satu vocher RM10 ehsan dr khai sebab jadi saporter tegar masa dia jawap soklan..wakakaka..


Antara dua darjat - bas persiaran dan lori bersiar-siar..


Lembu tepi tasik pun konpius.."ni lembu ke worang?" ;p



Sampai Gopeng kul 9.30am. Naik lori pi earth camp. Lembu2 kat tepi tasik pun tercengang2 ngk kitorang. Ni lembu ke orang nih? Dalam lori berangan la jap jadi pasukan gendang Tarian Singa sekolah cina jap. Macam pendatang haram pun ada gak.



Ini rumah pokok. Yg ni 2 roomate satu bilik.


Bilik "suite"..ahaks! 3 roomate satu bilik.


Yg ini toilet. Satu orang dalam satu toilet.


Cabaran telah bermula ketika naik lori lagi. Macam kena salai dok atas lori yg open air tu. Cabaran seterusnya bila sampai earth camp & penyerahan kunci bilik..err rumah pokok. Aku dan few lagi tak dpt kunci pun? rupa2nya bilik "suite" takde kunci sebab pintu dia sliding door dan takleh kunci langsung!. Korang musti ingat sliding door kaca kan? hehehe..salah! sliding door kayu. So kalau nak tutup bilik tu macam oshin, tersekat2 lps 2 minit baru pintu tutup abis.


Penduduk bilik "suite". Bilik asing2, tapi we are sharing the same pokok & tangga.


Bilik "suite" (banyak la hang punya suite) ada 2 je. Bilik2 tu bersambung-bertentangan pintu dan share satu pokok. So satu bilik tu utk aku, Evette & Roumayne, derang tu budak baik2 dan sangat pendiam. The purpose big boss susun mcm tu, samada supaya lps program tu aku akan jadi pendiam mcm derang atau derang jadi bising macam aku. Bilik lagi satu utk brian (boss), suhaimi (budak IT) dan KC (analyst).

Acara warming up ialah game tambah power..jzjzjjzjzjzjjzjz!, game strategy nombor dan amik bola guna batang paip. Team kitorang menang dua2 game. Sapa menang boleh lunch dulu..huhuhu..


Game tambah power!


Dah macam king kong pulak rupanya..(sebelah aku tu boss)


Amik bola ngan batang paip..dapat 29 bijik bola. Team lagi satu dpt 16 jek.. ;D



Then lps zohor, naik lori semula pi Gua Kandu (sebelah Gua Tempurung). Bukan kendo yer nyah (wink kat ahdik waiem) ..Kandu. Kisahnya ada sorang budak nama Kandu sesat dalam gua dan tak dijumpai sampai sekarang. Ok la tu dia sesat dlm tu, at least dia tak jadi mat rempit kat luar sana kan..kan kan? Perjalanan tak sesenang disangka. Banyak naik-turun guna tali, disupervise oleh guide2 dr Nomad. Iya..sungguh mengerikan. Lesson learn. Kita akan buat sesuatu benda yg mustahil apabila kita desperado. Guide cakap, "sapa takut naik/turun boleh patah balik sorang2 guna jalan tadi". Gilo po.. so nak tak nak kena lalu semua "jalan sengsara" tu. Bekground lagu: "mama aku ingin pulang" isk..isk..isk..


Dengar safety briefing before masuk gua

Salimah meneruskan perjalanan yg berliku-liku (kata nabil)

Salah satu curam yg amat sukar nak turun..Aku macam biasa ler, "it's ok, i study dulu, u go first"..hikss!

Amboi seriusnya cik yah.. meeting ke tu?


Menuju puncak.. impian dihatii...time nak naik, kemain beria bergayut kat tali, nampak je kamera, siap boleh wat peace lagi...hik hik!

Dua dari depan - minah2 rempit kg subang in the posing mode :)

Lama pastu, nampak jalan kuar, hati sume jadi hepi. Nampak la highway ngan billborad besar "zhulian" tepi hiway. Ingatkan dah boleh balik. Rupa2nya ada satu lagi "benda" kena buat. Flying fox 30 meter dari gua ke seberang sana. Damnn! Bawah penuh batu-batan. Aku rasa muka aku kalau toreh takde darah time tu. Semua senyap cam bertafakur jap sebab konpius nak buat ke tanak. Aku macam biasa aku kata "i study dulu, u go first". wahahaha.. Flying fox tu ada 2, so sekali jalan, 2 orang. Sorang2 buat. Macam2 gaya ada. Ada yg kasut tertanggal time flying, ada yg jerit cam mati laki, ada yg jerit "i love u kak ienaaaaaa", ala-ala confess before nak kawen la nih. yang tak laratnya, ada yg tak lepas2 walaupun kena tolak dek guide. Kaki dia tersangkut kat tebing..lama gak tu..buat kecut perut aku jek..huhuhu..


Aku tak decide lagi. Ada 5-6 orang yg konpim tanak buat, dgn alasan masing2. Zuri yg semput tu pun dah buat..Zuri ni best, sume benda dia buat ngan tersenyum simpul. Tak takut langsung. khai budak rempit dah buat. Nanthini pun dah buat! aisey.. aku salu termotivasi ngan Nanthini coz saiz dia lebih besar dr aku tapi semangat dia sangat kuat. Most of the time dia nak buat dulu..kudos to u..



Ni satu2nya gambar flying fox aku jumpa kat website derang. Takde sapa yg amik gambar time tu... :(

Last2..tinggal aku ngan Brian (boss aku). Brian tanya aku.."so, iena, how?". "Hmm"...aku muncungkan mulut, serius aku takut gila nak buat. Pastu dia cakap, "Itu h*ygroup China u boleh handle, takkan ini benda tara boleh.." Boss aku ni mix China & India, tp muka dia cam melayu..so bila dia cakap, slang dia caca marba sket. Bila dia cakap gitu, aku pun apa lagi, tetiba rasa tercabar.. jenis darah serikandi cam aku nih, pantang tercabar sikit je, terus ego mencanak! Aku jawap. "Ok! you go with me, if i die, u die ok?" wahahaha.. Nak gak seret org lain susah sama.. ;p. So pakai "harnest" ngan helmet, aku kosongkan pikiran, banyakkan doa, Just do it! Boss kat tali 1, aku kat tali 2. Flying reverse, dr belakang. So the guide kena tolak aku dr tebing. Aku sangkutkan kaki aku sikit kat tebing, then guide kata "dah boleh tolak ke?". Bukan bertolak yer, dia nak tolak aku. Tak sempat dia tolak, aku dah angkat kaki aku...dan zzzzoooooooommm! I'm flying without winggss.. Sepanjang2 tu, aku cuma jerit "wooohooooooooo". Hepi gilaaa...rasa nyaman je. Rasa takut bertukar gumbiraa. Aku fly serentak ngan boss. we did it!! yahoooo!


Then, yg dah buat flying fox, kena turun curam and balik ke tempat yg mula2 tadi. Ada satu batu tu, aku tak leh panjat sebab lekuk utk panjat tu tinggi sangat, tinggi dr kepala aku, kaki aku tak sampai. Pastu guide yg nama Far*z tu siap nyanyi "kak boleh kak..Jika kau katakan kau boleh, kau pasti boleh melakukan". Lawak gila babas punya budak ni. Aku sergah balik "weiihh boleh tak jgn nyanyi kat sini? org tgh tension nih.. eh eh..". pastu aik..tetiba leh panjat plak... rasa bersalah lak kat guide tadi, trus aku cakap "thanks dik for the song!", pastu semua tepuk tangan...hahahhaha. Lesson learn. Kadang2 lagu pun memainkan peranan penting dlm memotivasikan diri dan jgn marah org membabi buta. hiks!


Yayy! we did it! wohooooo!

Balik. Dah plan ngan Khai nak mandi sungai sebelah camp. Tapi guide cakap air tgh tinggi, bahaya. Maka kuciva-va-va la minah2 rempit tersebut. Takpe ..lain kali kita mandi..


Yg gelap tu, bilik aku. Aku tutup semua tingkap sebab nak tido jap. Yg terang tu bilik boss.


Malam. Badan sakit gila. Kepala dah start pening. Sempat gak tido time maghrib. Kul 8pm, ada laughing yoga (utk kurangkan stress) & drumming circle game. Memang gelak cam gila. Bukan hilangkan stress dah, nambah pening pala aku jek.. Then setiap sorang diberi alat muzik yg berlainan. Masing2 main ikut suka je but after few minutes, terhasillah satu nada yg best didengar. It called "Rexpro rhythm".


Habis je, aku trus balik bilik sorang2, makan uphamol, masuk dalam sleeping beg. Kaboom!. Sayup2 dengar la derang still lepak dan memekak kat khemah (termasuk roomates)..minum2. Aku tak larat dah. Bukak semua tingkap sebab panas. Aku cuma tutup "sliding door" je sebab pintu tu setentang ngan pintu bilik boss. Yg bestnya, nyamuk takde start kul 9pm onwards. Educated gak nyamuk2 gopeng nih..huhuuh.. tgh malam tu dalam kul 4am, aku terjaga, dan aku tepanjat beghuk bila pintu bilik aku ternganga luas... uwaaa!!! tatau sapa yg tak tutup pintu before tido. Sib baik aku tido ngan sopan dalam sleeping bag. Kalau la aku tido lasak cam biasa, mana aku nak letak muka aku nih...ya aampunn...huhuhu!

- tamated day 1-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home