Sempoii jer...

Untuk menjadi Artakus, hati mesti cekal, jiwa mesti kental -Ahmad Patria Abdullah-

My Photo
Name:
Location: Bukit Subang, Selangor, Malaysia

Sempoii ladyyyy with a simple life. Srikandi Morrok Legion ke III, empayar Morrok. Long life Morrok!!

Tuesday, July 07, 2009

Viva forever ..MJ

Dia bukan jiran aku, apatah lagi kawan satu sekolah, sekampung, seuniv, sekerja, seBistro, seAF, SeReban Ayam, seArtakus atau rakan tenet aku.

Tapi tiap kali pandang pelangi, nama dia otomatik berlegar2 di kepala.

Michael Jackson Ke Hotel Beli Ikan Udang

Michael - Merah
Jackson - Jingga
Ke - Kuning
Hotel - Hijau
Beli - Biru
Ikan - Indigo
Udang - Ungu

Yes! susunan warna pelangi.

Formula ni dah terpahat dlm kepala-hotak aku sejak sekolah menengah lagi, lebih kurang 20 tahun yg lalu. Asal kuar je soklan susunan pelangi, sure aku leh jawap dgn komplit. Cikgu mana ntah yg cipta formula nih. Napa dia tak tukar MJ tu jadi Mak Joyah? atau Mek Jah? atau Mat Jono? atau Minah Jongang? Aku tanya Khai, dia ada versi lebih kureng sama tapi agak mendalam maksudnya.


Michael Jackson Kata Hidup Bujang Itu Untung

Huhuhu..yg nyata nama Michael Jackson tu still ada. Walaupun aku sama sekolah rendah ngan Khai, tapi formula ni kitorang blajar dalam subjek sains kat sekolah menengah yg berbeza ok?. Aku sekolah kat Klang, Khai kat Cheras. Tapi persamaannya, dua2 orang yg cipta formula tu antara peminat Michael Jakson. Aku rasa la..hiks! korang nyer formula canner lak?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sabtu lepas plak, aku wat keje ngarut. Aku, cik asben and the kids (kecuali itu budak kici Qistina) pi karaoke kat Sunway Piramid. Mula2 aku select 10 lagu Michael Jackson, aku on audio, pastu aku dengar sorang2. Cik asben dah tak tentu arah nak start nyanyi dah. Dia dah siap pilih2 lagu jiwang2 kesukaan dia seperti lagu Screen, Scoin, Spring, Sting dan apa2 kumpulan jiwang lain yg start dr hurup "S" (yaaa ampun..tak kosseer mek!). Tapi nak tak nak dia kena tunggu semua lagu MJ tu abis dulu baru dia leh start nyanyi jwang2.

Remote kat aku so dia takleh stop atau pintas2 lagu tu sesuka hati jiran dia. Maka dengar la lagu tu sorang2, siap hiba gak hati aku especially lagu2 yg relate ngan love, children macam "Heal the World" dan "You are not alone". Masa video klip "Heal the World", mmg buat aku ternangis. Video klip tu pasal budak2 kecik satu dunia bagi bunga putih (cam bunga lalang gitu) kat askar2 perang, request utk berdamai. sadis..Syira, siap tanya "napa mama nangis?" atdoiii susah mau jawap..malu sama cik asben..hihihi..

Ekceli, aku tak pernah pun beli kaset atau cd dia selama nih sebab aku ketegori feminat gitu2 je, bukan feminat hardcore cam aku minat Zamarul Hisyam..atau waiem minat takeshi..atau makincik minat Abang Sudin (sudah tukar dr Anuar Zeng sebab dia tak minat Anuar Zeng rupanya)...woops..:p. Aku minat tang dia menari, lagu2 dia (especially yg berunsur global), dan personally muka dia masa mula2 dia start cucuk sana sini tu. Masa tu kulit dia still gelap tapi dah mancung sini sana. Aku rasa tu muka dia paling ensem kot.

Apapun, dia dah "pergi" dua minggu lepas meninggalkan semua harta, hutang, keluarga, kontroversi selama ni. Bagi aku dia manusia unik yg pernah mewarnai hidup sebahagian besar peminat2 dia kat dunia nih. Macam pelangi petang, muncul kejap utk menceriakan orang lain. Dia tetap pelangi yg pernah mewarnai hidup kita.

Engkau tiba bagaikan pelangi
tak bercahaya namun kau berseri
tapi cukup menghiburkan hati ini...

Semoga dia berbahagia di dunia sana. Alfathihah untuk beliau..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home